tisdag 4 mars 2008

Lammskinn och böcker

Gjorde en rövare runt halv 12 idag. Skickade ett sms till lammskinnen om att "vi kommer till Sala på söndag; det är väl där du bor, och hämtar skinnen för du har väl inte skickat dom än". Minuterna efter fick jag ett svars sms som gick ut på att hon hade skickat skinnen men bussgods hade haft bort dom. Hennes mobil hade blivit stulen så hon hade inte mitt nummer. Men hon hade fått tag på det via blocket. Hon skulle få ersättning från bussgods så dom pengarna skulle jag få. 700 kronor skulle ersättningen bli så nu ville hon ha mitt kontonummer så hon kunde ge det till bussgods som skulle sätta in dom till mig efter utredning. Blocket har inte mitt mobilnummer. Sammanträffande eller? Tänker inte ropa hej förrens pengarna sitter på kontot.
Har bläddrat igenom mina bokfynd. Fanns ett recept på badbomber som jag säkert kan göra och ge bort. Bestod bara av citronsyra, natriumbikarbonat, turkisk rödolja, färg och eteriska oljor. Tycker att det är svårt att få tag på ingredienserna till att göra egen kosmetika. Förut beställde jag alltid via Crearome men nu måste man beställa för minst 500 kronor, ett tag var det för minst 1000 kronor. Som hobby görare kan i alla fall inte jag beställa saker för så mycket. Men såg på deras hemsida att det finns en återförsäljare här som har alla deras produkter så här kommer det bli kosmetik fabrik! Ört boken fick mig att längta efter sommaren. Lavendel har jag redan en hel rabatt full av. Pepparmynta och citronmeliss brukar jag ha bredvid tomaterna. Men skulle vilja ha mycket fler örter. Rosmarin, basilika, timjan mmmmmmmmmm. Hade en lagerbuske men den består bara av ett par spretande pinnar med två blad på varje pinne. Tyvärr tror jag den får bli kompost.
När L var på kyrkis åkte jag och S till köpcentret på andra sidan staden. S har klagat över att L alltid är med när vi ska shoppa. Idag slutade S tidigt i skolan och jag var ledig från jobbet så det blev tu man hand. Apoteket (yrkesskada) djurgodis, leksaksaffären för en present till E som L är bjuden på kalas hos veckan efter sitt eget kalas. Blomaffären, penseer och påskliljor till entren och köksbordet. Lågprisaffären, kaffe, duschcreme och kex till L:s kalas. S behövde nya skor så skoaffären blev också besökt. Jag hittade också ett par skor som jag blev kär i (299 kronor) höll på att svimma. Köper alltid mina skor och kläder på Myrorna. Det enda vi hittade på HM var en pyamas till mig, sover i för stora t-shirtar. S behövde en ny bikini men vi hittade ingen som passade. När vi var på HM var det två köer. I ena kön stod en dotter med massor av saker och en mamma med lika mycket saker. I den andra kön stod det två personer som hade en grej var så vi ställde oss i andra kön. Det var bara det att hon som stod först hade en kasse full av kläder som hon skulle lämna tillbaka. Hon hade räknat ut hur mycket hon skulle få men hon i kassan fick en annan summa. Hon räknade om det, fick samma summa, den andra, bad tjejen i andra kassan om hjälp. Hon fick samma summa, den andra. Efter 20 minuter så gav dom upp och gav henne den andra summan. Då hade hon som stod före mig gett upp och gått så det blev äntligen våran tur. Men vad f*n mitt kort går inte. Jag provade en gång till och en tredje gång men det gick inte. Då sa S "mamma du måste vända på kortet". Då hade jag magnetremsan upp mot taket! Undrar om S vill gå på stan med mig igen?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...