tisdag 25 mars 2008

Penga depression

Fick kostnads förslaget på renoveringen av badrummet. När killen var här och tittade så talade maken om hur vi ville ha det, men maken tyckte inte att han fick något gensvar. Vi vill flytta om badkaret och tvättstället och ta bort biden. Sen kan maken göra en hel del av grundjobbet själv. Taket vill vi ha samma som vi har idag. Att han inte lyssnade alls på maken fick vi bevis på idag. Badkaret står på samma plats som idag, tvättstället med. Allt jobb gör dom och det blir nytt tak. Ritningen som var med var det fulaste badrummet jag sett på länge. 147.000 kronor skulle kalaset gå på. 50.000 kronor mer än vad dom sa från början. Funderar allvarligt på att ringa chefen för företaget som killen kom ifrån och säga att vi inte är intresserade för det dåliga bemötandet som vi fick. Det finns faktiskt fler vvs företag i stan.
Var och handlade mat på ICA. Passade på när L var på kyrkis eftersom bilvagnarna alltid är slut när vi kommer och det blir gråt och tandagnisslan då. Bara för det stod det en bilvagn innanför entrén Våran mat brukar ligga på ungefär 2500 kronor i månaden och då vet jag att jag kan sänka det ännu mer. I mars har vi handlat mat för 2947 kronor! I och för sig har det varit två födelsedagar och påsk då men i alla fall.
Ännu mer penga deprimerande är att jag har betalat räkningar. Jag skulle behöva sätta in 8000 kronor av min lön när den kommer på torsdag för att det ska gå runt. Får bara 7900 någonting i lön så det funkar inte. Då har maken redan fört över sin lön som kom idag. Det är ju bra att ha lite pengar kvar att röra sig med och inte sätta in hela summan. I och för sig börjar vårat andra köpstopp i samband med att jag får lön så det går inte åt så mycket. men extra mjölk, månadspengar och busspengar ska betalas också. Tur att vi har servicekontot på kredit på. Fast vi har betalat klart hela kylen och frysen denna gång så nu kommer det att bli lite mindre kostnad. Men den kostnaden äts upp av att huslånet har ökat.
Det har snöat precis hela dagen och jag som trodde att våren var på gång. Har påskliljor och penser utanför ytterdörren men med kylan som har varit så står dom innanför ytterdörren.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...