torsdag 13 mars 2008

Påskpyssel och ledig dag

Har varit jättetrött och sliten efter alla kvällarna så ingenting har känts roligt att göra. Jag har dessutom inte orkat eller känt för att göra något. Så i princip ingenting har blivit gjort här idag. Känns som om jag skiter i mitt mål att kunna vara hemma igen. Orkar inte bry mig om spartips eller bakning eller någonting. Vi har inte skrivit upp vad vi har handlat i kassaboken på hela månaden så om vi håller oss inom budget ramarna vete den. Det börjar närma sig tiden för nästa köpstopp. Eftersom jag inte alls trivs på jobbet längre så unnar jag mig saker när jag jobbar. Förut hade jag alltid med mig matlåda eller mackor nu köper jag oftast mat. Jag går ofta förbi godisautomaten eller godishyllan om vi är i en vanlig affär och handlar maten. Jobbar i genomsnitt 13 kvällar per månad. När jag köper maten så kostar det i genomsnitt 50 kronor/gång. Det blir 650 kronor på en månad. Jag försöker att tänka så men det hjälper inte ett skit när jag väl är på jobbet.
Jag har i alla fall lämnat och hämtat L på kyrkis. Dom hade påskpysslat.En så här fin kyckling hade L gjort.

1 kommentar:

Växla ner sa...

hoppas du får en trevlig helg

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...