torsdag 24 april 2008

Klippkort

S hade jätteont i sina lilltår imorse. Så ont att hon inte kunde gå och alltså fick stanna hemma från praktiken, där hon går och står hela dagarna. Hon har haft besvär med sina lilltår av och till i över ett år. När hon var hos skolsyster sa hon att S skulle byta skor för det var skoskav. Men det spelar ingen roll vad hon har för skor. Hennes lilltår ser ut som stora röda ballonger hela tiden. Vilket gör att det ofta blir skoskav på dom. Idag tröttnade jag på detta så jag ringde vårdcentralen. Känns som om vi har klippkort där. Sköterskan i telefonen visste inte vad det kunde vara så vi fick komma dit, till en distriktssköterska, som inte visste vad det kunde vara så hon hämtade en kollega. Som inte heller visste vad det var så S fick en tid hos en läkare på onsdag. Dom pratade om dålig blodcirkulation i lilltårna och för platta fotvalv. Så det ska bli intressant att se vad läkaren säger.
Förutom att vara på vårdcentralen (igen) har jag "roat" mig med att skriva räkningar. Vilket var allt annat än kul. Förutom dom vanliga räkningarna i form av huslån, husvagnslån, el med mer så var det bilskatten, alla restskatterna och en bensinräkning på 5000 kronor. Gulp! Sen har jag gjort av med en massa pengar också. Vi har handlat på ICA. Behöver inte handla mer mat i april så månadens maträkning hamnade på 2857 kronor. Bra eftersom M har fyllt år och vi bjöd på kallskuret och potatissallad (än en gång tack för det goda receptet ekonomisanering). Dåligt eftersom jag vet att jag kan göra bättre än så. I och för sig köper jag bara ekologisk mjölk nu för tiden och den kostar ca 1,50 mer per liter.Med 10 liter mjölk i veckan så blir det några kronor mer. Dessutom ska L på kalas hos en av sina dagiskompisar på lördag så vi har även inhandlat present till henne.
På kyrkis hade dom Bya spelen med diverse grenar och korvgrillning. L vann en medalj i hästhoppningen. Sen fick alla en påse med guldpengar också. Tyvärr var det såna med choklad inuti annars hade dom suttit bra att låna till räkningarna!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...