lördag 17 maj 2008

Kalas och nya användningsområden

Jag har med hjälp av S gjort klart alla teburkarna och klippt till "mössor".
Kom att tänka på en dockbyrå som jag hade när jag var liten. L ville inte ha den så den låg i bastun och väntade på skjuts till Bra och begagnat. Jag vill helst ha kvar den men vill inte ha en massa saker i förråden så tänkte ge bort den. Men så tänkte jag om jag inte kunde ha andra saker i den. Den är väldigt liten så det ryms nästan ingenting i lådorna. Men jag ställde den i bokhyllan på kontoret. Nu är det pennor, klister och tippex i den. Passade perfekt. Just nu är både maken och jag inne i någon sorts "kreativ" fas där vi försöker komma på nya användningsområden till våra gamla saker. Dels genom att se på sakerna med nya ögon som till exempel byrån. Dels genom att om vi behöver någonting tänka ut om vi inte redan har något hemma som vi kan använda till exempel glasburkarna till teburkar. Ett annat exempel som vi inte har gjort än är att jag vill ha veranda staket på framsidan av L:s lekstuga med (det sitter bara på sidorna). Vi har staket över sen vi böt vårat staket runt tomten som vi ska ta och såga till med krusiduller. Återkommer med bild när det är gjort.

1 kommentar:

tompalm sa...

måste skryta lite, jag har också gjort te, men har inte så fina burkar som du, utan vanliga plåtburkar
ha gott

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...