måndag 26 maj 2008

Röntgen och räkningar

Efter att jag lämnade L på dagis imorse åkte jag till röntgen enligt läkarens order. När jag kom dit och sa mitt personnummer fanns det ingen remiss. Ingenting förvånar mig längre när det gäller min läkare. Känner mer och mer att det är dags att byta läkare. Det ordnade sig i alla fall eftersom den snälla sköterskan på röntgen ringde min vårdcentral och fixade en remiss. Heder och tack till den snälla sköterskan. Fick beskedet att väntetiden var 1,5 - 2 timmar, det hade varit några som eventuellt hade tröttnat och gått hem. Det var ju ingenting förra gången jag var på drop in röntgen tog det 2,5 timme. Efter 1 timme och 15 minuters läsning och TV-tittande var det min tur. Fick ställa benen i alla möjliga konstiga ställningar innan det äntligen var klart. Med tanke på att jag har ont i nästan alla mina leder så kommer jag att bli väldigt förvånad om det syns någonting på plåtarna.
Apropå min läkare så är det bara småfel hon har gjort med mig. Gett mig för låg dos mediciner, glömt skicka remiss och så vidare. Tänk om hon med någon annan patient glömmer eller gör något som gör skillnad på liv och död? Vidare till läkaren på akuten som säkert har gett stackars S men för livet. Jag vet att läkare bara är människor men för det behöver man ju inte uppföra sig som en skit rent ut sagt! Egentligen borde jag ha sagt till läkaren på akuten att jag är sjuksköterska och har jobbat som det i 18 år så jag kan mer än du tror. Funderar på att anmäla honom eller skriva till tidningen eller vad som helst. Han kanske uppför sig så mot alla eller ännu värre. Tänk om det kommer en stackars gammal tant eller farbror som inte orkar säga ifrån som jag gjorde. Eller en som är ensam och sjuk och inte orkar tala för sig.
S har varit hemma från skolan idag med. Hon är fortfarande jättetrött och yr i huvudet. Dom skulle ha föreställning på sin teater ikväll och S hade en av huvudrollerna. Men igår kväll när hon mailade en av sina teaterkompisar och hon skrev tillbaka att dom hade gett en annan tjej S roll så det skulle bara bli struligt om hon kom. Så ville S absolut inte gå till teatern heller. Känns som om hon inte tycker något är kul längre. Hur länge kan en chockreaktion sitta i egentligen? Väntar ett par dagar till sen får vi nog gå till vårdcentralen med henne. Jippie! Bara vi får en annan läkare än min. Ger henne nässelte varje dag för att få upp blodvärdet om det är det som spökar.
Förutom att vara på röntgen så har jag "roat" mig med att skriva räkningar. Om jag inte får mina pengar från försäkringskassan snart så kommer det att gå åt skogen. Jag borde få för 2 veckor i alla fall. Har inte fått någon ny anmälan fast jag ringde min handläggare för två veckor sedan. Så dom två sista sjukskrivnings perioderna är inte inskickade till försäkringskassan.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...