onsdag 4 juni 2008

Förvirrad ha sönder saker dag

Imorse klockan 8 ringde telefonen och M svarade med orden "nej mamma sover". När jag frågade vem det var sa han att det var min kompis M som skulle komma och lämna tidningar på trappen. Vid kvart i 9 ringde det på dörren. L och jag hade precis ätit frukost och jag var på väg ner till duschen. Där stod M som var ute och övningskörde med sin pappa. Hon lämnade tidningarna och skulle komma tillbaka efter en timme när jag hade lämnat L på dagis. När jag lämnade L på dagis berättade jag för fröknarna att L ville bjuda på glass eftersom det var hennes sista dag innan sommarlovet och undrade när det passade att jag kom med den. Dom skulle som dom gör varje onsdag gå till en lekpark/skogen så dom tyckte att jag skulle komma till lekparken på V vägen halv 11 med glassen. Jag åkte hem och fixade lite och gick iväg till lekparken. Jag vet vart V vägen ligger det var inget problem, jag vet däremot inte vart lekparken ligger. Men jag hittade en lekpark - inget dagis, jag hittade en lekpark till - inget dagis. Då gick jag till skolan men där var dom inte. När jag gick tillbaka till V vägen kom det en farbror i en bil som jag frågade efter lekparken. Han undrade vilken, det fanns tydligen 4 eller 5 stycken. Men han visade mig dom två jag redan varit på och sen en till. Jag travade dit och där var en av M och S före detta fritidsfröknar som sa att en dagisfröken hade varit och letat efter mig och dom var på den lekparken där borta. När jag kom dit hittade jag dom äntligen och det blev glass kalas. (jag åt inte upp glassen själv). Sen var det dags för dagis att gå tillbaka och dags för mig att gå hem så vi tog sällskap en bit. Då ringde dagistelefonen. Det var en fröken på småbarns avdelningen som ringde och frågade om jag var där. M hade åkt hem till mig 45 minuter senare än vad hon sa och var nu på dagis och letade efter mig. Vi träffades hemma hos mig. Jag kom hem innan henne och grannarna kommer ut och frågar mig om jag hade hittat min kompis. Hon hade ringt på hos alla grannar och frågat om dom visste var jag var så det var världens tjohej här.

L tappade termometern till poolen så den visar på 50 grader hela tiden. Nog för att jag vill ha varmt vatten men det är kanske i varmaste laget. M spelade fotboll inne på altanen och slog av det ena vindruveskottet så det dog. Så nu hoppas jag att det andra klarar sig. Själv har jag spillt på mig och tappat saker hela dagen. Får skylla på värmen.

Fortsättning på saker jag gillar i vårat hem kommer här när vi går in i badrummet. Där gillar jag en cykelkorg som jag har hängt på badkarskanten. I den förvarar jag L:s badleksaker. Fungerar jättebra eftersom leksakerna kan rinna av direkt i badkaret. I hörnet står ljusstakar, det står likadana i andra hörnet.

HM kassen som syns är en badkarskudde som jag har gjort. Fungerar också jättebra. Här kommer en sak som jag inte är så stolt över. Bäddsoffan som står på S rum använder hon som garderob. Hon har en garderob på sitt rum men den är "trasig" eller något eftersom hon envisas med att lägga kläderna i soffan. Nu kommer det bli trångt och högljutt i sängen igen för maken har kommit hem från sin kurs. (han snarkar bäst i hela världen!)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...