tisdag 3 juni 2008

Syhörna och åska

Jag har "roat" mig med att laga S shorts som gick sönder i skolan igår. När jag ändå satt vid symaskinen sydde jag en ny ficka till makens ena byxor. Den ena fickan var helt sönder och som tur var märkte han det när han kände något kallt (nyckeln) glida ner för benet.
Sen drabbades jag av tillfällig sinnesförvirring och fick för mig att jag skulle baka en dubbel sats med läfsor i värmen. Nog för att det inte har varit lika varmt idag men när man bakar 50 läfsor blir det VARMT. Dessutom fick jag ont i ryggen och axeln igen. Med resultatet att jag blev jättearg och började skälla vilt omkring mig. M och S fick mest av sleven eftersom dom satt på sina rum och chattade utan att hjälpa till ett dugg. Även fast jag påpekade att det vore bra med hjälp. Så det uppstod världens åskväder härinne.
Bloggar som visar inredning av skilda slag brukar vara populära så jag ska väl inte vara sämre. Vi har inte vitt överallt, vi har inte dyra saker, ingen av oss är så där jätteintresserad av inredning. Vårat hem är en blandning av arvegods, begagnatfynd och nyköp. Jag gillar att pyssla så det speglar sig på flera ställen i hemmet. Jag tänkte börja med att visa en sak som jag gillar i varje rum. Jag gillar dom flesta av våra saker eftersom jag gillar Feng Shui och brukar göra en rensning ett par gånger per år. Vissa saker som då blir utrensade saknar jag men oftast gör jag det inte. Här kommer en tavla som sitter inne på toaletten.

Jag gjorde bilden stor för att det ska gå att läsa vad som står. Om någon inte ser kan jag upplysa om att det i fyrkanten som ska föreställa en skylt står det: Snälla sitt ner när ni pinkar. I pratbubblan står det: förbannade fruntimmer.
Vi har ju förlängt vårat köpstopp och jag har börjat skriva i bloggen när jag köper något. Det är för att då får jag "skämmas" offentligt. Idag har jag "syndat" igen. Jag har köpt frimärken till S tack-kort från konfirmationen. Jag tror att det blir billigare att postverket delar ut korten än om jag tar bilen och gör det. Sen har jag köpt en "dyr" glass. L går sista dagen på dagis innan sommarlovet imorgon. Det är gjort så här att 15 timmars barnen får följa skolans tider. Skolavslutningarna är nästa vecka därför slutar dagisbarnen denna vecka. Hur som helst så ville jag ge fröknarna varsin chokladbit alltså inte en kaka utan en från chokladaffären. Vi har en chokladfabrik här som säljer godbitarna lite billigare och dit styrde vi färden men dom hade stängt. Typiskt! Så det blev en färd till Coop och en jaha vad köper jag nu känsla. Så det blev 2 liter glass. Jag köper alltid glass för 5 kronor litern hem eftersom jag knappt brukar hinna hem med glassen innan den är slut. Det är därför jag kallar alla andra glassar dyrare. Förutom att dom är dyrare så är dom godare också så jag hoppas att fröknarna får glassen imorgon! (dom vet ju inte att dom ska få den och det man inte vet får man inte ont av eller?)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...