måndag 28 juli 2008

Biltrubbel

Jag jobbade kvällen igår igen. Vi har en bil som börjar bli gammal för den årsmodellen och få en massa ålderskrämpor. Något som börjar bli kostsamt. Så vi har bestämt oss för att byta bil, nu när jag har förlängd tjänst året ut så har vi råd med ett billån. Airbag lampan har lyst länge nu så det måste åtgärdas innan bilbytet. Maken ringde bilfirman för att höra vad det kunde vara och beställa tid för lagning. Det kunde vara två saker, jag kommer inte ihåg något av det. Men det första gick ut på att det var en sak som hade livstidgaranti så det skulle kosta gratis att laga. Det andra skulle kosta 1800 kronor. Alltså hoppas vi på det första. Den 18 augusti ska den in för reparation i alla fall. Alltså kan vi inte byta bil innan dess och hoppas att inte något mer går sönder. Vilket det gjorde igår när jag skulle åka till jobbet. L följer med mig ut och ska vinka - jag backar - vevar ner fönstret - vinkar - åker. Förutom igår då när fönstret gick sönder och inte gick att hissa upp igen. Maken fick skjutsa mig till jobbet, vi kan inte ha en bil med fönstret nervevat stå inne i stan. Det började ösregna så maken blev rejält blöt (och jättearg). Maken tillbringade resten av kvällen med att försöka laga rutan. Det slutade med att han fick upp den och kunde tejpa fast den. Han höll fortfarande på att laga bil när jag skulle hämtas från jobbet. Så jag fick ringa pappa som kom som en räddande ängel och skjutsade hem mig. Puss på honom. Alltså måste rutan också lagas nu. Maken ringde bilfirman idag som trodde på 3800 kronor minst. Fönsterhissen kostar 2000 någonting.
Min kväll var i alla fall lugnare än gårdagen. 5 sondvällingar, 1 urintappning och några samtal bara.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...