torsdag 17 juli 2008

Ägg och telefonförsäljare

Vi har anmält hemtelefonen till NIX registret så att inga telefonförsäljare ska ringa hem till oss. Tyvärr funkar det inte till 110 % eftersom dom som man redan har köpt av får ringa. Men nu har dom tydligen kommit på ytterligare ett sätt att utöka kundkretsen och komma förbi NIX. Det ringde på min mobil igår och det var en telefonförsäljare som ville sälja trosor utan söm och kosttillskott för kvinnor. Båda två var "gratis", man behövde inte ens betala porto eller packning. Det fanns inget tvång att köpa något mer efter första paketet. Så jag slog till. Trosor går alltid åt. Kosttillskottet har jag precis fått hem en omgång av som jag redan har avslutat. Så där har jag redan varit kund men det verkade inte försäljaren veta. Summan av det hela är att man tydligen måste anmäla även mobiltelefoner till NIX för att "sitta säkert". Trosförsäljaren ringde till min mammas mobil häromdagen så det verkar vara vanligt.
M, mamma och pappa spelade en golftävling igår. (vi pratar inte om hur det gick, även om dom vann över dom sin boll). Sponsor var en av länets största äggproducenter (inte hönorna utan uppsamlarna (tuppen!). När dom hade spelat klart och lämnat in sitt scorkort så fick man 15 ägg var. Mamma och pappa tyckte att vi var många fler än dom och behövde äggen bättre. Så vi har mer än 30 ägg i kylskåpet nu. Någon som kan gissa vad det blir mycket till mat här?
Jag hade fått en kommentar från Maria om att jag är hemmamamma. Om jag har fått många otrevliga/avundsjuka miner på att jag är hemma. Först kanske jag ska börja med att säga att jag har varit hemma på heltid i 3,5 år men nu jobbar 50 % på ett "vikariat" för att vi ska få pengar till ny bil och upprustning av huset. Sånt som tyvärr hamnar efter när man lever på en lön. Nu tillbaka till frågan. Nej folk brukar inte vara otrevliga eller avundsjuka däremot brukar dom flesta tycka att man är en alien eller ett UFO som väljer att vara hemma istället för att jobba.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...