onsdag 16 juli 2008

Pizzasås och man tager vad man haver kökshylla

Fick en förfråga om receptet på pizzasås och det är världens enklaste. Till en sats pizzasås som precis räcker till två pizzor går det åt:
1 tetra med krossade tomater (dom innehåller 1,5 - 2 motsvarande av konservburk)
1 halv gul lök
vitlöksklyfta efter smak
salt, peppar
Mixa krossade tomaterna med löken. Häll i en kastrull och blanda i resten. Låt koka 20 minuter. Vill man få en drygare pizzasås kan man blanda i en riven morot. När jag gjorde pizzasåsen häromdagen använde jag 6 tetra med krossade tomater och 3 gula lökar.

Maken hade gjort klart kökshyllan igår. En sån här sänglåda som vi hade över plockade vi isär.
Vi tog dom två vita sidorna, spacklade över skruvhålen och satte den som hylla i köket.
På andra hyllan står mina te burkar som jag har gjort av glasburkar och servetter. På bänken står en tekopp som jag gjort till ett ljus. Till vänster är kylskåpet och till höger en vägg. Den var en spånskiva som vi har målat med vit färg med struktur i. Det syns inte på bilden men färgen gör att det ser ut som en murstock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack tack tack igen en gång nu ska här kokas pizzasås!
Vilken jättefin hylla det blev av sänglådan! Jag får verkligen ispiration att återanvända istället för att köpa nytt!
AnnH

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...