söndag 13 juli 2008

Snart skörd, omorganisation och bakdag

När vi var på semester åt vi köpebröd varje dag. M och S brukar gilla köpebröd bättre än hembakt bröd (bagarns barn). Men alla fick äta många mer mackor än vi brukar av köpebrödet, det kändes som om det var mest luft i det. Brödet i frysen börjar ta slut så idag har jag haft bakdag. 40 frallor och 10 rågkakor stod på dagordningen. M och L blev så glada att det vankades hembakt igen så dom tog frallor direkt från plåten och åt.
Jag har fortsatt med rensningen. Kontoret är klart och L:s rum. L har leksaker överallt och hur mycket jag än rensar och rensar så är det grejer överallt. En av orsakerna till det är att det är så dålig förvaring i L:s rum. Jag svär nästan varje gång jag städar. Idag svor jag igen och tittade igenom IKEA katalogen för nu får det vara nog. Men så tänkte jag om det inte gick att använda något som redan fanns på L:s rum, till exempel hennes byrå. Den består av tre lådor. Nedersta lådan är det spel och pussel i. Mittenlådan innehåller t-shirtar och långtröjor. Översta lådan är det underkläder, strumpor och shorts i. Hennes långbyxor och pyamasar är i en låda i som är över i sovrummet. Jag flyttade över mittenlådan till sovrumsbyrån med och vips en låda till att ha leksaker i. Mycket bättre.
Jag planterade frön av bland annat chili och physialis i våras. Chiliplantor fick jag flera stycken och nu är det frukt på flera av dom. Det dröjer nog innan dom går att skörda. Physialisen lyckades jag inte lika bra med, det var bara en planta som överlevde. Men den har massor av frukter också. Alla i familjen gillar physialis så det ska bli gott att prova den "hemgjorda".
Jag är numera långhårig. Jag vann löshår på Tradera. 200 kronor inklusive porto för 100 slingor till mig och 80 slingor till S. S har för första gången satt dit löshår på någon. Det tog jättelång tid så 40 slingor hann vi med idag. Jag ska göra S långhårig imorgon. Eller om maken får göra det, han brukar både klippa alla i familjen och permanenta mig så det är han som är frissan!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...