tisdag 30 september 2008

Jobb och inte jobb

Jag har ont i magen och mår illa. Efter en galloperation 1994 har jag fått bråck på diafragman. Något som gör sig till känna med jämna mellanrum. Då får jag äta en kur med Lanzo och sen blir det oftast som vanligt igen. Nu är det alltså dags för en kur igen. Jag kände att jag inte kunde jobba med min mage så jag sjukskrev mig. Igen, jag har bara jobbat en vecka sen jag var hemma med förkylning.
S har rensat ut sin garderob och vill sälja kläderna på Tradera för att få ihop pengar till nya kläder. Smart tjej. Eftersom det är jag som är medlem, även om S också brukar kolla in grejer och bjuda. Så var det jag som fick lägga upp sakerna till försäljning. Efter mitt löshårs missöde så har jag en massa slingor liggandes så jag la in dom också. Vi lade låga utgångspriser på allt så jag hoppas det blir bjudning. Annars tjänar vi bara 56 kronor ihop.
S blev jätteyr i skolan idag igen så jag fick rycka ut akut med bilen och hämta henne. Det var meningen att jag skulle vara hemma sjuk idag.
När jag hämtade L på kyrkis hade en av fröknarna med sig en av sina kaniner. Hon har kaninuppfödning. Det var den sötaste kanin jag sett någon gång. Kärlek vid första ögonkastet. Jag vill ha en kanin. L tjatar också att hon vill ha en kanin så vi får se vart det landar. jag är sugen på att köpa en ny hamster för Våfflan var också bedårande söt. Vi har redan två marsvin så det känns lite mycket med 3 burar som ska bytas på.
Läste i tidningen att Här Gårman ska bytas ut mot fru Gårman. Har inte jämställdheten gått lite väl långt? Jag tycker att här går man är bra för det är ju där man går.

Jag har aldrig tänkt på att det är en kille på skylten. Inte förrens nu när det ska bli en tjej. En tjej med kortkort kjol, välsvarvarde ben och stora tuttar!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...