måndag 15 september 2008

Telefonförsäljare

Jag skrev häromdagen om telefonförsäljaren som trodde jag var dum i huvudet och sen slängde på luren i örat på mig. Tyvärr kommer jag inte ihåg numret mer än att det började på 08. Ännu mer tyvärr så finns den inte med på denna sida som visar vilka nummer som hör till telefonförsäljare. Ikväll har det ringt tre gånger på ett annat 08 nummer som däremot finns med på listan. Varje gång vi har svarat så har det varit tyst i andra änden. När jag sökte på numret så tillhörde det Telias försäljare. Vi har nix registret men om man redan har köpt eller använt sig av en tjänst så får företaget ringa i alla fall. Maken fick också en lur i örat av en annan försäljare. Denna gång från Nordea. Vi har en husvagn som vi har ett Nordea lån på. Det var det lånet som husvagnsfirman erbjöd annars hade vi haft samma lånföretag som vi har till huset. Räntan är på 8,45 % men den är rörlig så det varierar. Den går inte att binda. Vi betalar ungefär 1000 - 1500 kronor i månaden på det lånet för att få bort det så fort som möjligt. Dom vill att vi ska betala i det antal år som vi band oss på och eftersom vi har betalat mer varje månad så har amorteringen gått från ca 800 kr/månad till 460kr denna månad. Hon som ringde ville att vi skulle ha avbetalningsskydd. Det skulle höja lånet med 79 kronor/månad. Men för det första i den takten vi betalar av lånet så känns det inte som om det behövs. För det andra om det skulle hända något så säljer vi husvagnen. När maken sa att han inte var intresserad så slängde Nordea på luren i örat på honom. Inte gör det att vi känner för att byta bank direkt!

När jag var liten hade vi en Kobra telefon så nu föll jag tillbaka i minnen. Andra minnen som kom är att vårat köpstopp började som ett varannan månads projekt. När det gick över till varje månad vet jag inte. Men varannan månad fungerade ännu sämre än varje månad. Då kändes det som om jag ville köpa på mig godis, kläder och andra saker bara för att jag inte skulle få köpa något nästa månad. Jag måste erkänna att jag inte är 100 % i mitt köpstopp utan syndar med jämna mellanrum. Just nu har jag köpt flera böcker, bland annat Ankis Köp inte den här boken.

Sen har jag blivit beroende av Tradera igen. Jag har varit det förut men lyckats ta mig ur det men nu har det alltså hänt igen. Kläder till kidsen och till mig, julklappar, presenter, allt möjligt. Sen blir jag jättesur om någon "snor" saken av mig. Jag har till och med skrivit upp tiderna när sakerna gått ut och går och tittar så jag får dom/"snor" dom av någon annan. Misslyckades med en tröja. Jag vann den när det var en minut kvar, men sen vann någon annan den av mig.
Jag är galen i Hello Kitty saker just nu. Jag kan inte sätta på mig dom själv men L kan jag klä med dom. Jag har köpt ett par strumpor till mig själv med Hello Kitty. Jag skulle ha jobbat ikväll men min förkylning har blivit ännu värre så jag sjukskrev mig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...