torsdag 11 september 2008

Våfflan

M:s av alla älskade hamster Våfflan är död. Hon har dom senaste veckorna varit blind och mer trött, mest legat inne i huset och sovit. Men hon har luktat sig fram till maten och ätit varje dag. Men imorse var maten orörd. När jag lyfte på taket så andades hon inte, hon reagerade inte när jag petade på henne. Jag konstaterar dödsfall och gör i ordning döda människor ofta i och med mitt jobb men jag klarar inte av döda djur. Även fast det är ett älskat husdjur så kan jag inte konstatera eller begrava det får maken göra. Alltså gick jag i ovisshet om hon levde eller var död ändå tills maken kom hem 16.30. Hon kom till familjen 27 januari, men jag vet inte när hon föddes eftersom vi köpte henne "begagnad" och hon var något år.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...