söndag 12 oktober 2008

Gudstjänst och pizzabageri

Hannele tyckte synd om våra räntor. Vi har alla räntor bundna men har haft oturen att alla lån har skrivits om i somras och höstas till högre räntor. Vi har dessutom fått tagit ett nytt lån för att ha råd att göra om badrummet. Apropå Hannele så kolla in hennes julblogg, den gör att jag längtar ännu mer efter julen. jag ska jobba hela julhelgen så jag har sökt semester och hoppas att den blir beviljad.

När M har innebandy träning så vill han inte äta kvällsmaten innan han åker. Med tanke på att träningen slutar 21.00 ena dagen och 22.00 andra dagen så vill jag att han ska äta något mellan skolan och träningen. Mackor känns lite tunt så jag vill ha lite tyngre mat. Jag brukar göra vårrullar, men nu har jag inte varit på Kina affären på länge så vårrulle bladen är slut. Pajer gjorde jag häromdagen men det känns tråkigt för M att äta det varje gång. Minipizzor finns att köpa färdiga men dom kostar skjortan. Så idag gjorde jag egna mini calzone.
L är med i kyrkans barntimmar och dom vill helst att man går på familje gudstjänsterna. Vilket det var idag. M var och tittade på A-lagets match. Maken var på herrklubben (sällskapet för inbördes beundran/pingvinklubben (dom har frack) ). Så S, L och jag tågade iväg till gudstjänsten. Barnkören och barntimmebarnen sjöng. L vågade inte gå fram. Vi kom försent så alla barnen stod redan därframme när vi kom. Alla barnen hade ritat löv som dom hade skrivit vad dom är tacksamma för. Prästen läste upp några av dom i kyrkan. Bland annat L:s. På hennes löv stod det: L är tacksam för sina två marsvin. Efter gudstjänsten bjöds det på korv med bröd utanför kyrkan.

S har mått lite bättre så hon hjälpte mig med pizzorna. Men hon lägger sig och vilar med jämna mellanrum. jag hoppas verkligen att dom kommer på vad det är så hon mår bra igen. Jag oroar mig för henne hela tiden så det känns som om jag är ett nervknippe. Allting fokuserar runt henne hela tiden vilket både M och L känner av. Om en vecka fyller hon 15 år. Hennes möbler står fortfarande överallt och hennes rum ser ut så här:

Ekonomin är ju inte vad den borde vara så det är både tidsbrist och pengabrist som gör att vi inte har kommit längre.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...