torsdag 9 oktober 2008

I chock

När jag satt och bloggade på förmiddagen ringde S från skolan och ville bli hämtad. Hennes yrsel hade blivit värre så hon klarade inte av att vara kvar. Jag hämtade henne. Sen ringde jag och anmälde mig för vab. Jag ringde barnmottagningen igen och sa att nu är det ännu värre. Sköterskan sa att vi hade en tid 12 december men han kunde sätta sig nästa vecka och lägga in en tid tidigare. Vi skulle då bli kallade om 3 - 4 veckor. Vilket jag sa var omöjligt eftersom S inte kan fungera normalt. Då fick vi en tid 40 minuter senare. Farmor fick rycka ut akut och ta hand om L. Två timmar var vi på sjukhuset. Läkaren gjorde alla möjliga undersökningar, tog nytt EKG och allt möjligt annat. Han lyssnade på hjärtat flera gånger och jag tänkte vad nu då? Sen släppte han bomben. S har ett blåsljud på hjärtat och troligtvis kommer yrseln därifrån. Vi behövde inte bli inlagda sa han, men ska tillbaka imorgon för ett ultraljud av hjärtat. Varför hörde inte läkarna på vårdcentralen det? Mycket tankar snurrar i mitt huvud just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Brukar läsa din blogg och idag tänker jag på dig och din familj!
ÅK

Anonym sa...

Hej;
jag brukar läsa din blogg och ville bara säga att jag tänker på dig och din familj!
JK

Anonym sa...

Jag tänker på er!

AnnH

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...