fredag 17 oktober 2008

Mer skitsnack, förvirrad, brännskadad, tjejfest

S och hennes kompis C talade om för läraren häromdagen att en i deras klass pratar skit om dom hela tiden. Idag hade läraren ett samtal med skitprataren. Som jag var rädd för så blev det värre. Under samtalet ljög hon och sa att det var S som pratade skit om henne och skickade elaka lappar på lektionerna och så vidare. Läraren trodde på henne och nästa vecka ska läraren, S och skitprataren sätta sig och reda ut saker. Efter samtalet gick hon runt till nästan alla 7:or och 8:or och sa att S bara ljuger och pratar skit. Två andra saker som hon gjort idag är: skrivit följande på sin bänk: vi har so men vi har skitkul för vi pratar skit om en viss (vårat efternamn) som är en hora och bitch som vi älskar över allt på jorden. När S och hennes grupp hade redovisning på tekniken satt dom (skitprataren och hennes kompis) och gapskrattade hela tiden, även fast läraren sa till. S var helt förtvivlad när hon kom hem från skolan och säger att hon aldrig mer ska gå dit. Hur gör vi nu då? Ska vi prata med hennes föräldrar, hon ljuger säkert för dom också och säger att det inte är hon utan S. Eller ska vi prata med rektorn, läraren och kuratorn? S har vittnen på att hon blir mobbad. Enligt lag ska skolan flytta på mobbaren och inte på den mobbade så just nu känns det som det är det vi vill. När S storgrät kändes detvdessutom som om jag ville polisanmäla henne för förtal eller strypa henne.
Nu till något trevligare. S fyller år på måndag och har haft tjejkalas ikväll. 12 stycken tjejer blev det. Jag trodde ju att jag hade handlat klart allt till kalaset. Men det hade jag inte. För det första hade jag glömt att köpa dricka. För det andra skulle det komma 5 eller 6 stycken först så jag fick handla mer av all mat. För det tredje kom S på att en var vegetarian så jag fick köpa corn nuggets. Vi serverade ris, nudlar, kycklingbitar och tre olika såser.

Currysås, jordnötsås och sötsur sås.När jag friterade kycklingbitarna skvätte det 190 graders matolja på min hand. En femkronas storlek stort brännmärke på handryggen och en lika stor under tummen i handflatan. Det svider utav bara h-vete. Jag har haft på Xylocain salva och lagt på förband.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Inte göra hål i blåsorna. Tufft med mobbning, gå till rektrn direkt, om inte lärarengör nåt, flytta på mobbaren har jag inte varit med om, i dotterns klass fick 5 tjejer byta klass, rektorn fick inte sära på två mobbare, mobbarnas föräldrar sa nej...

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...