tisdag 14 oktober 2008

Ändan bak

Jag kan konstatera att jag inte är någon prinsessa på ärten. L har varit snorig ett tag och vi har gett henne nässpray innan säng-gåendet. När jag skulle ge henne det för ett par dagar sedan var hatten borta. Jag hittade den imorse när jag bäddade sängen, den låg i min säng nämligen. Jag har sovit på den ett par nätter utan att känna ett dugg.

L och jag har varit hos talpedagogen, första gången efter sommarlovet. Det gick bra. Bara en massa nya saker. Fast jag kan ju som vanligt inte hålla tyst så E fick hyscha åt mig flera gånger. L kan numera säga v-ord och med det kom också f-orden. Dom är tydligen syskon eller vad hon nu kallade det så vissa barn lär sig syskonljudet automatiskt. L gjorde alltså det. Nästa vecka skulle dom börja med k och förhoppningsvis följer syskonet g med då också. För efter det var det bara sje ljud och r kvar. R skulle dom inte ta upp eftersom det är vanligt att barn inte klarar r förrens i sen skolålder.

När jag var på barnmottagningen med S i fredags så skulle läkaren skicka en remiss till öron. Om vi inte hade hört något senast idag så skulle jag höra av mig. Vi har inte hört något så jag har suttit i telefonkö i 40 minuter till barnmottagningen. Men sköterskan var väldigt hjälpsam och tillbringade minst 20 minuter i luren med mig så jag ska inte klaga. Det stod inget i S journal om öronremiss så sköterskan ringde öronmottagningen och hörde om dom hade fått någon remiss - vilket dom inte hade. Då gick hon och skulle prata med läkaren - men han jobbade natt. Men när hon pratade med sekreteraren kom hon ihåg att hon hade skickat en remiss igår. Sköterskan sa att vi skulle ringa öron i slutet av veckan om vi inte hade blivit kallade innan dess. S mår lite bättre och har klarat av skolan hela dagen både igår och idag. Men efter skolan idag var hon så yr att hon inte klarade av att åka bussen hem så jag fick göra en akututryckning igen.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Bra att du får tid hos logopeden, idag snålas det ju med allt, våra två yngsta gick där.

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...