söndag 26 oktober 2008

Pumpagubben

I år tänkte vi prova något nytt till Halloween så vi köpte en pumpa för att göra en pumpagubbe. Idag skred vi till verket.
Fröna stekte vi till godis. Dom fick vara inne lite för länge i ugnen så dom smakar lite bränt annars var det helt okey. Även dom som inte är bruna smakar bränt.Av köttet gjorde jag ostkaka. Den smakade nästan som riktig ostkaka.Händerna vi gjorde i gips för ett par dagar sedan har äntligen torkat klart. Vi har målat dom i hudfärg. Eventuellt ska vi måla ett lager till, får se när dom har torkat klart. Annars ska vi måla rött blod.Jag har slaktat alla gamla jeans som kidsen har vuxit ur eller som är för slitna för att kunna lappa. Jag ska sy ett lapptäcke av dom tänkte jag. Jag har inte riktigt bestämt mig hur dom ska se ut. Om jag ska ha kvar knappar, fickor och dragkedjor som detaljer eller om jag bara ska använda tyglappar.
Nästa vecka har alla kidsen höstlov så jag såg verkligen fram emot sovmorgon varenda dag. SÅG fram emot. Rörmokaren ringde, han kommer 7.30 måndag morgon. Sen när han kommer resten av veckan vill jag inte ens tänka på. Något annat som jag ännu mindre vill tänka på är hela familjen hemma hela dagarna och bara en toalett. Maken och M som gillar att göra långsittningar. I nödfall får man väl springa in till grannen eller ut i någon buske i trädgården.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka kusliga händer,dom blev ju superbra!

AnnH

Hannele på Hisingen sa...

En gång har vi haft riktig pumpa, försökte laga mat, innan den fick stå i trädgården.

Hannele på Hisingen sa...

Kul med jeansen.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...