lördag 22 november 2008

Buzzador och stor tjej

Maken var och beställde badrumsmöblerna häromdagen. Dumma oss trodde att det snart var dags att sätta in dom! Dom hade kommit igår och idag åkte maken, jag och L för att hämta dom. Vi åkte förbi det stora leklandet som är relativt nyöppnat. L var där på kalas i somras, som tur var var S och hennes kompis C med också. Kalasbarnets mamma hade bjudit över 20 barn som hon struntade i där inne. Jag har skrivit om det förut så det struntar jag i nu. S tyckte att det var alldeles för stort och omysigt. L tyckte det var kul och pratar om att få åka dit igen. Något som hon påpekade när vi åkte förbi. Jag berättade då att när M och S var små var vi till ett annat lekland som finns i staden. Det är mycket mindre och mysigare. S brukar prata om det ibland. Jag sa till L att hon, jag och S kan åka dit någon dag. Då funderade L en stund sen sa hon " får stora tjejer som har tappat tänder gå in dit?". När jag svarade att dom får det så ville hon gärna gå dit. På badrumsaffären köpte vi en ny toapappershållare och nya krokar till handdukarna också. Krokarna kostade 133 kronor för 2 stycken. Med tanke på att vi behövde 5 stycken så ............ Jag tycker att dom krokarna vi har fortfarande duger bra men maken tycker att om vi har lagt ut så mycket på badrummet så ska allt vara nytt och tipp topp. L gillar inte att duscha och vi har trott att det beror på att hon inte gillar vatten. Men fröknarna på dagis säger att hon älskar att duscha och att dom nästan får dra henne ur duschen efter gympan. Våran dusch sluttar lite så den blir väldigt halkig. När vi frågade L var det det som var läskigt med att duscha. Så när vi hittade halkgubbar på badrumsaffären köpte vi det också.

På vägen hem åkte vi till en bilaffär för att provköra en Seat. Inte för att vi ska köp ny bil och om vi skulle det så är det helt fel bilmodell. Seat Ibiza som var det vi skulle prova är för liten för oss, både i antal säten och i bagage rum. Våran bil idag rymde hela badrumsinredningen. Då köpte vi även två högskåp. Anledningen var att jag är Buzzador och ska buzza den nu. När man provkörde fick man 3 DVD filmer."The Jane Austin book club", "Vänner för livet" och "Jakten på lycka" fick vi. När vi kom dit sa sälaren att dom tyvärr inte hade bytt till vinterdäck än men att vi gärna fick köra på sommardäcken. Vi skulle få filmerna idag även om vi inte körde. Hallå det är snö ute! Vi avböjde, tog filmerna och åkte hem.

Till filmerna eller Stjärnor på is eller vad det nu blir ikväll har vi gjort chokladbollar

(dom små har L rullat) och dajm.På allt om barn finns det en artikel där en ekonom ger tips om hur en familj kan handla så billig mat som möjligt. Enligt henne skulle våran matkostnad /månad ligga på 6600 kronor. Om M och S räknas som vuxna. I och för sig lagas även lunch hemma på den kostnaden. Våran matkostnad ligger på som högst 3000 kronor/månad. Jag kanske ska lära ut hur jag gör för att hålla matkostnaden så låg.

S har varit på öppet hus på en gymnasieskola idag. M:s skola så M var med och visade hotellet. På bussen dit tjuvlyssnade hon på två tjejer som satt bakom henne. S såg dom på M:s skola så troligtvis går dom där eller ska söka dit. Dom är alltså 15 - 17 år. Dom hade med sig öl på bussen som dom drack under hela resan. Dom pratade om hur fulla dom hade varit då och då. Hur mycket dom kunde röka på en dag. Sen sa den ena tjejen

"när du var hemma hos mig sist skar du dig då?"

"Ja, hur vet du det?"

"det var blod på saxen, varför använde du en sax?"

"Jag hittade inget rakblad".

"Jag måste snart skära mig igen det börjar bli alldeles för länge sedan".

"Jag med".

Stackars tjejer. Vart finns era föräldrar eller vart finns andra vuxna som bryr sig. Enligt M och S är det en modestil som heter Emo där det är "inne" att skada sig själv.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...