fredag 26 december 2008

Mellandagsrea

Vi hade tänkt att gå på mellansdagsrean idag men som tur var blev vi bjudna på lunch hos makens föräldrar så vi inte kunde det. Tyvärr kom M på att han ska åka på cup imorgon och att hans väska har gått sönder så vi var tvungna att ta en tur till rean innan lunchen. Vi åkte till sportaffären i det stora köpcentret på andra sidan staden. Dels för att det är dom som är leverantörer till M:s innebandylag och dels för att M hade fått presentkort där. Det var bilar överallt, vi hade tur som hittade en parkering precis utanför sportaffären. S vill gå på rean både inne i den stora staden och på köpcentret. Staden ska hon och maken göra imorgon. Maken fick presentkort på gubbdagis och vill fynda där. Sen ska han köpa lite elgrejer också. Min matberedare gick sönder. den lilla plastpluppen som gör att den snurrar gick av. Maken limmade den flera gånger men den gick sönder efter varje diskning. Då tryckte jag in "spaken" med provstickan varje gång. Sen sålde makens föräldrar sitt lantställe och vi fick deras gamla matberedare. Det verkar som om plastpluppar inte gillar mig för den gick också av. Nej jag har slutat att köra dom i diskmaskinen efter att den första pluppen gick av första gången.

Sen hade jag en bakmaskin som gick sönder. Jag fick då ärva mammas bakmaskin men den går som den vill. Ibland slutar den inte jäsa och ibland vill den inte grädda. Så en ny bakmaskin vill jag också ha.Sen klagade makens mamma över deras gamla kaffebryggare idag. Jag föreslog då att vi skulle köpa en på rean och ge makens pappa när han fyller år. Vilket hon tyckte var en bra idé Både maken och jag hatar att "gå på stan". S älskar att "gå på stan". Att då göra det när det är rea och folk överallt gör oss nästan svimfärdiga. Det är därför som vi tar varsin dag. På måndag ska S och jag åka till köpcentret. Hon ska handla kläder och jag behöver nya stövlar. Jag köpte mina stövlar på Myrorna för säkert 5 år sedan och nu börjar sulan gå sönder, sen är dom väldigt slitna framme i tån.

Till kvällsmat blev det (överraskning) rester. Jag är så trött på julmat att den står mig upp i halsen. Men idag tog flera saker slut så imorgon blir det nog vanlig mat. Eller något gjort av skinka.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

hihi, jag har ingen bakmaskin, bara 10 liters plasthink, bakat allt matbröd i den så där 10 år, eller mer...

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...