måndag 29 december 2008

Rea och samlade

M kom hem välbehållen från cupen. Dom gick till 8 dels final. När han kom in genom dörren sprang L dit och tittade på honom och sa "Puh han har inga sår och inget blod" sen sprang hon och lekte igen. Med M hem kom även minst två maskiner tvätt som stinker.

S och jag hade en tjejdag på det stora köpcentret. Tillsammans med resten av staden. S fick presentkort på Gina Tricot i julklapp, som hon gjorde slut på. Jag fick presentkort på Kapp-Ahl som jag också gjorde slut på, med råge till och med. Jag tänkte köpa något snyggt som jag inte behöver. Men jag köpte saker som jag behövde. Trosor, ny pyamas (den andra gick sönder igår kväll) och två tröjor. Jag får vara glad att jag köpte saker till mig själv, jag brukar köpa kläder till barnen för mina presentkort. Jag ville/behövde ha ett par nya stövlar också men jag hittade inga. Eller rättare sagt jag hittade ett par men 499 kronor kostade dom så dom fick vara kvar i affären. När vi åkte hem funderade jag på mina nuvarande stövlar. Köpta på Myrorna för 5 år sedan är dom slitna i tån och har ingen sula kvar. Jag älskar dom stövlarna så att jag inte hittade några andra tog jag som ett tecken på att jag skulle ha dom gamla kvar. När vi kom hem gav jag maken idén om att göra iordning mina gamla stövlar. Han putsade upp dom med skokräm och imorgon ska vi köpa en ny sula.

Medans S och jag var borta satte maken upp fågelbordet jag fick i julklapp. Vi har haft bowling turnering. Jag håller mig i bottenskiktet för att inte göra alla andra ledsna

Till kvällsmys blev det en annan julklapp. Jag får alltid en korg med godsaker av mamma och pappa när jag fyller/ i julklapp. Den är fylld med ost, kex, exotisk frukt och annat smått och gott som dom vet att jag är för snål/fattig att köpa. Ikväll avnjöt vi ost och kex.

Knivarna med möss på sitter i en låtsas ost. Jag har alltid velat ha en sån. När M gick i 6:an hade dom loppis för att tjäna ihop pengar till en klassresa. Och vad stod där om inte min musostknivställ. 15 kronor kostade den. Vi använder den varje gång vi äter ost och kex och jag blir lika glad varje gång. Ett helt klart bra köp.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...