onsdag 7 januari 2009

Jordklok

Jag sa till maken att jag ville ha en ecobutton i julklapp men han förstod inte vinken. Eller så var det för att han inte trodde på den och inte ville ha någon. Men jag tror på den så jag beställde en själv. Den kom idag och vi har kopplat in den. Vi har inte riktigt fått den att fungera ännu men det kommer. Den gör så att datorn hamnar i ett viloläge när man inte använder den. Det sparar miljön och ungefär 600kronor/år. Om det fungerar ska jag köpa två till till M och S dator också. När jag ändå beställde ecobutton så tog jag med flödesbegränsare till duschen. Den ska spara in 25 % av vattenförbrukningen. Om fler vill beställa så handlade jag på jordklok.
S gjorde kvällsmaten. Hon är en hejare på fiskgratäng så när det vankas det i det P:ska hemmet är hon kocken. Det blev lika gott som vanligt.

I mamaauroras blogg hittade jag den här fina låten och bilderna. Jag är en härmapa och kopierar den till mig också. Tack för tipset det gick! Jag har tittat på den flera gånger om dagen och blir lika gråtmild varje gång. Jag vill ha ett fjärde barn men maken stenvägrar och han vägrar att titta på bilderna också.



3 kommentarer:

Stephan Bäckman sa...

hej där,

Du kan väl skriva mer om ecobutten om du får den att fungera för jag har också ett intresse av den men har varit lite skepptisk när man kan göra en inställning i Windows som heter Eco mode och sopm fungerar bra.

Anonym sa...

Vad bra att det funkade :). Har läst lite här och var och du är verkligen duktig! Har ni bondgård, har för mig att jag läste om en traktor någonstans? Ja, det är synd att männen inte vill lyda ibland men vad ska man göra? Ha det bra!

Mammans liv sa...

Tack för tipset om Jordklok. Det är ju alltid positivt när man kan spara på både miljön och pengarna:)
Ha det gott!

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...