lördag 28 februari 2009

Bokrea och lördagsmys

Efter att ha gjort den sedvanliga månadshandlingen på Ica så är förråden påfyllda igen. Både det ena och det andra var slut. Gottetarmen fick sitt också. Till eftermiddagsfikat blev det semlor av dom sista hemgjorda semelbullarna.

På vägen från Ica åkte vi till posten och hämtade ut mina hett efterlängtade bokreaböcker. Dynamisk yoga, It`s easy beeing green, Slow och Simplify your life. Här ska läsas. jag har 12 böcker som ligger och väntar på att bli lästa på mitt sängbord. 1 lånebok, bokreaböckerna och gamla favoriter som jag rotat reda på i bastun. Jag läste ut Snabbmatslandet idag. Jag vet inte riktigt om den fick mig att längta mindre efter hamburgare eller inte. Det mest chockerande var nog hur arbetarna på slakterierna i Amerika blev (blir?) behandlade. Sen att barnen i Amerika blev (blir?) serverad kött som har blivit ratad av affärer och restauranger som oätligt var också chockerande. Mina funderingar efter att ha läst boken är: Var kommer köttet på MacDonalds i Sverige ifrån? Importeras det? Friteras pommes friten i djurfett? Är lönen svältlön här med? Kontrolleras köttet för galna kosjukan, e-coli och salmonella? Sista frågan tänker jag på allt kött och inte bara hamburgare.

Till kvällsmat blev det äntligen Fich`n chips på svenska.

Jag har varit sugen på ost och kex i flera dagar. I julklapp fick jag en korg med gotter av mamma och pappa. Den är fylld med mat som jag är för snål för att köpa själv. Bland annat flera olika dessertostar. När vi hade njutit av dom så stoppade vi in dom i frysen. Tills idag. När jag köpte kex.Vi har gjort så flera gånger förut och det fungerar jättebra. Det enda är att ostarna kan separera lite men det är lätt åtgärdat genom att röra i osten.

Min favorit åkte ut i Lets dance igår. Carl-Jan. Han dansade inget vidare men vilken charmör! Vilken gentleman!


Fredag kvällarna kommer att bli mycket tråkigare framöver.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...