måndag 23 februari 2009

Låsta tillgångar

Daghelgen på jobbet gick bra förutom lite "missöden". Det var en ny bil med alkolås. Jag har aldrig använt en sån bil förut så jag frågade hemtjänsten som gav mej ett blåsrör. Jag kom ut i bilen och hittade mätaren men var f*n skulle röret sitta?????? Jag vände och vred och hittade ett ställe men fick inte dit röret ordentligt men jag blåste ändå och blåste och blåste. Jag blåste tills jag blev blå i ansiktet och gav upp. På en av avdelningarna jobbade en uska som brukar få vara "lillasyster" ibland och därför är van vid bilen. Jag frågade henne. Jag hade fått fel rör av hemtjänsten. Sen fungerade det. När jag var klar på första stället så startade inte bilen. Jag ringde hemtjänsten, som fick tokspel och inte visste vad dom skulle göra så dom ringde alla andra i hemtjänsten också. Då ringde jag maken. Som sa rör på växelspaken. Då startade bilen. Då var jag 15 minuter sen. Bilen var en automat och startar tydligen inte om någon växel är i. Jag har ett problem som jag haft sen jag var liten. Det har blivit mycket bättre med åren. Tyvärr har S ärvt problemet också. Jag har väldigt lätt för att gråta. När något inte går som det ska så börjar jag gråta. Vilket jag såklart gjorde i bilen när jag ringde maken. Så vid dagens andra omläggning hade sminket runnit så jag såg ut som en tvättbjörn i ansiktet. Jag har börjat att prenumerera på Mama igen. Jag vet inte varför och det finns ingen ursäkt. Jag gillar inte ens tidningen. Men så såg jag ett erbjudande som såg bra ut. Jag tänkte att L kunde få Piggly Winks dvd:n när hon fyller. Läppglanset har jag haft förut och tyckte var bra. Grejerna kom idag. Dvd:n såg ut att vara en "riktig" men det var ett pappersfodral. Jag blev så besviken att L fick den på en gång.

Innan ett av mina rensperioder hade jag en vegetarisk kokbok. Jag gav bort den men ångrar det och vill ha en ny. Den kostade 175 kronor på Bokus. Men jag hittade och vann en på Tradera för 25 kronor. Snacka om att ha tur. Fast mest tur hade det varit om jag inte hade gett bort den jag hade.Rädda barnen ringer med jämna mellanrum och vill att jag ska skänka pengar. Eller som sist bli månadgivare. Jag kan inte tacka nej så jag sa såklart ja. Något jag ångrade sen och mailade att jag tyvärr inte har råd att vara månadsgivare men att jag gärna blir det senare när jag får mer pengar. Sen om dom kunde vara snälla och sluta ringa också. Jag fick svar idag. En jättetrevlig tjej som skrev att dom hade tagit bort mig som månadsgivare + från bearbetningslistan. Ett annat mail jag fick idag är jag inte riktigt lika glad åt. Jag ska ha en som ska gå bredvid mig på jobbet på fredag kväll. Det är inga problem. Det jag blev lite sur över är att det är en från uthyrningsföretaget som jag inte gillar. Sen att hon tjänar 8000 kronor mer än mig i månaden och jag ska lära henne känns också fel på något vis.

Jag har fått ett nytt favoritprogram på TV:n. Bullar av stål med Camilla Plum.

Jag blev jättesugen på att baka och vill prova alla hennes recept. Jag har kommit på två saker till jag vill ha när jag fyller:

En degskrapa. Sen vill jag ha bakkorgar. Eller vad det heter. Korgarna som Camilla jäste sina bröd i så dom fick en jättefin form.

L är rädd att hennes spargris ska springa iväg. (Eller så vill hon ha sina pengar ifred).

1 kommentar:

Anonym sa...

Det går lika bra att jäsa i vanliga flätade korgar,finns för nån tia styck åtminstone här i Finland!
AnnH

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...