onsdag 25 mars 2009

Begagnat

Maken och S kom hem helskinnade från resa + filminspelning. Filmen var en novellfilm som troligtvis bara kommer att visas vid ett tillfälle. Men producenten skulle maila alla statisterna var filmen skulle gå att få tag på. Maken hade mest suttit i bilen och huttrat i dom 3 timmarna som det tog. Vid några tillfällen tog han en promenad runt området. En av gångerna hörde han massor av skrik och gick dit för att se vad som stod på. Det var S och hennes filmkollegor som hade en spelning ute.
Maken var en sväng till apoteket på lunchen. Stackarn hade huvudvärk och glömt tabletterna hemma. Där såg han Modifasten som jag buzzar. En flaska kostar 27 kronor. Jag fick 9 flaskor och ett antal påsar. Maken dricker den till lunch ett par gånger/vecka. Jag har druckit den en gång till efter första gångens illamående. Det var bara tillfälligt. Än så länge har jag bara provat kaffesmaken och den smakar ungefär som en kall kaffedrink. Om någon vill ha gratisprover kan man göra följande.
Gå in på http://www.modifast.se/ och beställ ett provpaket (kostnad 45 kr tills rabattkod används).
*Klicka i rutan ”gratis provpaket till nya kunder!”
*Klicka på länken längst ner på sidan ” Klicka här för att beställa din provpaket Modifast LCD kostersättning.”
*Klicka på beställ och gå sedan till varukorgen.
*Gå ”till kassan” och registrera dig som ny kund, dvs. skapa ett nytt konto.
*Du kommer omgående få ett välkomstmail skickat till dig med dina kunduppgifter. I detta mail finns en rabattkod för provpaket.
*I kassan anger du rabattkoden i fältet ”Ange rabattkod” och trycker sedan spara.
*Välj sedan betalningsmetod ”provpaket”.
*Nu ska totalsumman att betala vara 0 kr, godkänn köpvillkoren och tryck sedan på ”bekräfta köp”.
Jag har även blivit uttagen till att buzza Flux munskölj för vuxna och barn. Paketet kommer inom kort.
Maken ska snart gå på begravning och behöver en svart kostym till det. Jag behöver en vårjacka och S behöver ett par gympaskor. Sen vill vi ha en bokhylla till M:s rum och ett skrivbord till L:s rum. Vart åker vi då? Begagnataffären såklart! Priset är det rätta men urvalet är begränsat. Vi hittade inget av det vi ville ha. Men vi köpte saker i alla fall.

En väggklocka modell armbandsur till L:s rum, ett par skor till S, en fågelskrämma att ha som prydnad i trädgården (har jag velat ha länge men inte vetat var dom funnits) och två videofilmer till L. Peter Pan och Lejonkungen. Priset 120 kronor för allt.

L och jag har även varit till Ica för den vanliga månadshandlingen. Vi har provat att hoppa över Willys denna månad för att se om vi klarar oss på två handlingar. Det har väl gått sådär! Kalas för både mig och L har gjort att vi har fått extrahandlat 2 gånger = totalsumman för maten blev samma som för en vanlig månad. Jag köpte en onödig unna oss sak på Ica. Våffelmix. Maken och S ville ha riktig mat till kvällsmat så våfflorna blir efterrätt/kvällsmys.

Jag hörde på radion att Semper kallar sin mango och bananpure för närproducerad.Jag visste inte att det växte bananer och mango i Sverige. Då vill jag också ha ett bananträd tack. L älskar bananer så det går åt mängder. Jag försöker att köpa kravbananer. Dom kostar tyvärr mer än dom vanliga. Just nu är kravbananerna mindre i storlek än dom vanliga så jag kallar dom bebisbananer. L gillar bebisbananerna och vill helst bara ha dom mindre. Så antalet bananer blir nästan det samma.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...