tisdag 24 mars 2009

Skadad och filminspelning

S går en teaterkurs på måndag kvällar. Dom har haft en stor föreställning på en riktig teater men riktig publik. Hon har genom kursen anmält sig till något som heter filmcafe. Där går folk som behöver statister och annat in och söker. S fick tillsammans med 2 av sina kursare vara statister vid en filminspelning. Filmen heter När orden tagit slut. Jag vet inte om det är en biofilm eller tvinspelning eller novellfilm, det visste inte S heller när dom åkte. Det enda hon visste var att filmen är en lågbudgetfilm så dom skulle inte få ersättning. S var inte så ledssen för det. Inspelningen är ikväll i Norrköping så maken är med som skjuts och support.
Jag hade jätteont i halsen imorse och är helt rödsvullen bak i svalget. Det får bli ett läkarbesök imorgon om jag inte mår bättre då. Nog för att jag ville vara hemma, men jag vill vara hemma och må bra. Det visade sig vara bra att jag ringde och sjukskrev mig igen. När jag hade lämnat av L på kyrkis halkade jag på en isfläck och skrapade sönder hela knät. Jag kan knappt gå på benet. Maken har som sagt var bilen i Norrköping så jag fick halta upp och hämta L. Jag hade reserverat en bok på biblioteket som skulle hämtas senast idag. Så L och jag gick in och hämtade den. L lånade några nya böcker.
L lånade: Dr Dogg den lilla husläkaren, Pannkakstårtan, Pettson får julbesök (Pettson gjorde intryck på L i lördags), Tilda i toppen och När Åkes mamma glömde bort. Jag lånade höns i trädgård. Jag tror inte att drömmen om höns blir sann så länge vi bor där vi bor. Vi har en liten tomt och grannar överallt. I och för sig får man ha höns i tätbebyggt område bara man inte har en tupp.
Det skulle bli minus 10 grader här inatt så jag och L eldar i förebyggande syfte. Vi har inte så mycket ved kvar men nu har det ju varit varmare ett tag och vi har inte behövt att elda. När L tittade ut genom fönstret imorse sa hon "titta mamma det är blå himmel och sol, våren är på väg". Hon frågar när våren kommer nästan varenda dag. Hon blev riktigt besviken när det började att snöa igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...