lördag 4 april 2009

Blir lite småsur

M:s innebandy lag spelar i en cup på hemmaplan hela helgen. Cupen är i alla skolor runt om i hela staden. Jag skjutsade M och 3 av hand lagkompisar till en av matcherna igår. Det är oftast en massa föräldrar med och tittar så ibland behöver man inte hämta. Oftast är det maken som sköter skjutsning och han brukar då vara kvar och titta. men nu när han är sjuk är det jag som får vara chaufför. S var hos en kompis och skulle bli hämtad igår kväll. Maken ligger däckad så ingen kunde ta hand om L därför var jag inte kvar och tittade. M behövde inte bli hämtad igår och fick skjuts till första matchen idag. Efter matchen hade ett gäng ur laget bestämt att dom skulle gå till MacDonalds och äta så att dom inte behövde åka hem mellan matcherna. Om dom inte skulle det skulle M troligvis få skjuts hem. Men vad händer? M ringer och säger att alla bilar var fulla, det fanns ingen plats till honom. Vi ställer upp jättemycket och skjutsar deras killar överallt men kan dom skjutsa M när vi behöver hjälp? Nej det verkar inte så! Det var bara för mig att slänga mig i bilen och hämta M.
Jag var mitt i tvättandet av alla sovrumsfönster när M ringde. S och L skulle på bio så det blev lite tajt om tid. Som tur var kom mamma och pappa och visade sin nya bil. Efter fika så skjutsade dom S och L till bion. L ville se Bolt men den är från 7 år eller i vuxens sällskap. maken sjuk och jag är chaufför/spindel/hemmajobbare så jag hann inte gå på bio med L. Maken ska gå på Bolt med L när han är frisk har han lovat. Idag blev det Pettson och Findus - glömligheter.


L tyckte den var bra. Men inte S. Det gick bra på bion. Ett kissbesök mitt under filmen bara. Sen fick L popcorn i tänderna och skrek till S att ta bort det. Så S fick peta L:s tänder under filmen också. Efter bion tog dom bussen hem. L gillar att åka buss men vi gör det nästan aldrig. Hon blev nästan mer lycklig över bussturen än över bion så nästan gång blir det nog bara en bussresa.

Till kvällsmys tänkte jag göra chokladbollar men jag hann/orkade inte rulla bollarna. Vad göra? Man gör en chokladbollstårta så klart.


2 eller 3 dubbelsats av vanliga chokladbollar. Smetas ut i en smord form med avtagbar kant. Pensla gärna på lite smält choklad ovanpå och strö på strössel/pärlsocker/kokos. Vi åt till fikat med mamma och pappa men hade ändå massor kvar till kvällsmyset.

Jag har fått blodad tand angående Bookmoch och lagt in tre böcker till. En har jag redan blivit av med. Minimum att lägga in är tydligen 10 böcker så jag skulle behöva en till. Jag har flera stycken som jag skulle vilja bli av med men dom går inte in. Jag som brukar älska böcker och veta flera stycken som jag vill läsa kommer inte på några att lägga in på min wish list.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...