måndag 6 april 2009

Frimärken

Jag har som jag redan skrivit om lagt in 9 böcker på Bookmoch. 8 av dom har redan blivit mochade. 2 till Sverige, 1 till England och 5 till USA. Jag stegade alltså iväg till postombudet och köpte frimärken. Enligt en lista jag hittade på postens hemsida skulle det räcka med 10 stycken frimärken, alltså 1 häfte trodde jag. När jag kom till ombudet sa hon att det kostade 12 kronor att skicka som billigast till utlandet 10 kronors frimärken fanns inte. Jag köpte 8 frimärken = 2 häften och hoppades på det bästa. Det räckte till 1,5 bok! En av böckerna kostade 85 kronor att skicka. Hur delar man 85 med 12? Om jag sätter på 7 frimärken blir summan 84 kronor. Alltså fattas en krona. Enligt ombudet fanns det bara 6 kronors och 12 kronors frimärken. Alltså fick jag sätta på 6 kronors frimärket = 5 kronor för mycket i porto. Alla böcker blev så i porto. Att jag fick sätta på för mycket. Undrar vem på posten som har bestämt portokostnaderna till utlandet som gör att det inte går att sätta på jämna frimärken? Jag har lagt ut 450 kronor i porto på 8 böcker. Nu hoppas jag bara att böckerna kommer fram som dom ska.
Jag har tvättat alla fönster. Det enda som var kvar var vardagsrum fönstren ute. Dom är så stora och höga att även om jag står på en köksstege så når jag inte. Dessutom eftersom jag tvättar alla andra fönster både ute och inne så brukar det vara makens jobb. Maken har legat däckad sen i torsdags så han är inte så pigg på att tvätta fönster. Vad göra? Jag vill få det gjort och har väntat i flera dagar nu. Tänk, tänk! Jag tar såklart golvmoppen och tvättar med.

Sen tar jag duschskrapan som fönsterskrapa.


Helsmart om jag får säga det själv.
Maken har varit till vårdcentralen eftersom han inte blir bättre. Det var ett virus som enligt läkaren inte smittar. Så varför jag har fått makens hosta (eller egentligen inte för han har fortfarande kvar sin) och hostar upp slembollar jag med vet jag inte.
Vi försöker att äta vegetarisk mat på måndagar. Jag är inte så duktig på vegetarisk mat så det blir samma sak varje månad känns det som. Jag vann en vegetarisk kokbok på Tradera och skulle göra linsbiffar tänkte jag.

Det syns inte på bilden, men smeten liknade det första bajset som bebisar bajjar. Men ihop med hemgjort potatismos, svampsås och lingonsylt så gick det att äta. Vi kan även tänka oss att äta det igen. Fler vegetariska recept önskas. Lämna en kommentar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...