fredag 10 april 2009

Långfredag

Det heter långfredag för att det var en lång väntan på påsken. Det sägs att man ska ta det lugnt och vila. Men det har jag inte gjort direkt. När jag var liten var alla affärer stängda idag men nu ska man kunna handla årets alla dagar. Maken mår fortfarande inte bra. S mår lite bättre så det verkar som om det blir pencillin för maken också nästan vecka. S mage gillar dock inte pencillinet så bra. Hon tar tabletterna ihop med yoghurt för att magen skulle bli lite skonad men diarren kom som ett brev på posten ändå.

Jag hade två pelargoner som har stått i källaren i väntan på bättre tider. Jag tänkte ha dom i entrén men det är 4 krukor som sitter där. När jag tog upp pelargonerna ur källaren tog jag skott från dom och hoppades på det bästa.

Jag har nu 7 pelargoner i olika storlekar. Till entrén och till altanen. Sen har jag packat påskägg till barnen och maken. Maken får jordnötter och absolut torr i sitt ägg. Det är ingen pik. Han snor alltid S absolut torr så han får nu en egen. S och M får chokladkaka, tuggummi, chipspåse och dricka. L får gelehallon och en Scooby Doo film. På ytterdörren hänger/hängde en påskprydnad som jag fick av min älskade Lulle. Den ramlade tyvärr i backen och är inte vad den borde vara längre.Det är gips och den har blivit limmad förut så det går inte igen. Jag funderar nu på hur jag kan laga den. Jag tycker om den så pass mycket att jag inte vill slänga den. (Ett roligt vetande kanske kan vara att duken den ligger på har jag vävt en gång i tiden). Jag köpte en yoga bok på rean och tänkte bli pigg, smal och smidig. Det fungerade inget bra att både läsa och göra rörelserna samtidigt så jag gav upp. Jag lånade en yoga dvd på biblioteket men jag har inte tittat på den ännu. För när L plockade ur alla dvd filmer så låg där en yoga dvd från Iform. En sån som jag har bjudit på på Tradera flera gånger men inte vunnit. Hur och när jag har fått den vet jag inte men förmodligen är det från en bra premie prenumeration på Iform. Jag och L har yogat. För första gången har jag gjort ett helt yogapass. Jag blev inte direkt svettig och det var inga problem att orka allt. Problemet var att jag har några (rätt så många) kilos övervikt så det var lite ivägen vid vissa övningar. Sen var jag inte lika vig som jag brukade vara men som jag trodde att jag fortfarande var.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...