tisdag 16 juni 2009

Äggvägg

I Halloweenhelgen var det någon som så "snällt" kastade ägg på vårat fönster. Det berodde inte på missnöje över att inte få något godis för det delade vi ut till alla som kom. Det var mitt i vintern och ägget frös fast på hela rutan. När jag skulle dra ner markisen på baksidan idag såg jag att någon hade slängt ägg igen. Som "tur" var hade dom missat fönstren men när jag hämtade såpvatten och en skurborste såg jag att det satt ägg på 2 ställen till. Minst 3 ägg har någon oftrat på våran vägg. Undrar om det bara är någon som slänger på vårat hus för dom inte gillar den P:ska familjen eller om alla grannar drabbas? Olivfröna är planterade. Vi har slut på planteringsjord och jag vägrar att köpa ny med 3 komposter på tomten. Tyvärr "jobbar" maskarna väldigt långsamt så ibland blir det med lite oönskade rester när man hämtar jord. Jag blandar jorden med sand för att den inte ska bli för stark. Det fungerade med salladsfröna - salladen växer så det knakar. Jag fick medlemstidningen från Saint Paula sällskapet igår och beställde 3 bladpaket. När dom stackarna kommer ska jag nog investera i "riktig" inte så stark jord. 1 paket med 5 gula, 1 paket med 5 nyheter och 1 paket med Kohleria blad. Jag tog så många för att ha till eventuella framtida presenter om alla bladen tar sig. När jag såg ett pizza kit i affären en gång när jag handlade började jag fundera på om jag inte kunde göra det själv. Pizzasås jag gör alltid en jättesats av för att ha till flera gånger, men degen? Idag beslöt jag mig för att prova. Den ligger nu i frysen jäst men inte gräddad. Jag lindade in den i plastfolie runt en rulle. Tyvärr är det min kebabrulle som offrades. Så antingen måste jag leta reda på en ny rulle eller äta upp pizzadegen innan det vankas kebab. Det är en modell hushållsrulle fast tjockare och längre.

När maken rev i det som ska bli S nya rum och kontoret så var det en vattenskada på golvet. Röret till elementet hade rostat sönder. Det var bara att ringa rörmokaren - som kom idag.

Han bytte båda rören. Vad det kostar vet jag inte och törs inte ens tänka på, han skulle skicka räkningen. S rum ser fortfarande ut så här.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...