torsdag 4 juni 2009

Klassresa

S åkte med klassen till Stockholm på klassresa. Dom kom hem halv 1 inatt (gäsp). Ikväll är det skolbalen och hon ska hämtas som Askungen vid midnatt (dubbelgäsp). Hur som. På förmiddagen shoppades det.
Bland annat gick dom till HM. Där köpte S en t-shirt som stöder Aids forskningen. Efter det gick dom till Buttericks. Där köpte S en rulle sedlar till mig. Hahaha jag är rik! Sen på eftermiddagen var dom på Gröna Lund. Bland annat var dom inne i lustiga huset 7 gånger. S spelade på ett chokladhjul en gångoch vann största vinsten!!!!!!!!!!!!!! Ojoj vad vi har ätit Plopp.

Jag har fallit för frestelsen igen. Jag har beställt saker. Jag blev så besviken över att jag inte fick någon rotfruktsborste att jag sökte efter en på internet. Då kom jag in på en sida som heter Husmodern. Jag har varit inne på den förut när jag letade efter jäskorgar. Jag beställde

en rotfruksborsteen körsbärsurkärnareen jordgubbssnoppareoch prasselpåsar i 3 olika storlekar. Jag försöker att göra egna presenter så ofta det går. Oftast blir det ätbart så då har jag något finare än vanliga påsar att lägga dom i.
Jag har i alla fall slutat att beställa böcker. När jag ser några böcker som jag vill läsa kollar jag om dom finns på biblioteket. Gör dom det reserverar jag dom. Anki hade en massa böcker som hon skulle läsa. Jag har reserverat flera av dom. Airam hade en bok som också lät rolig att läsa - den har jag också reserverat. Jag hade hoppats på sommarläsning men det kan jag nog glömma. Mitt bibliotek är ett skolbibliotek. När skolan har lov har det stängt. Skolan slutar nästa vecka så tyvärr kommer nog inte mina reservationer innan dess. En har kommit och den ska jag hämta på tisdag. Dom har nämligen bara öppet på tisdagar. Men om inga fler böcker har kommit innan dess gör jag nog om reservationerna till huvudbiblioteket. Jag har fått två böcker via Bookmoch. Eller fått och fått. Jag fick meddelande om att jag fick dom och att dom var skickade. Men dom har fortfarande inte kommit. Den ena skickades för 1,5 månad sedan. Den andra för 3 veckor sedan. Undrar om det är vanligt att folk säger att dom har böckerna och att dom har skickat dom för att få poäng? Synd i alla fall för jag hade sett fram emot att läsa dom.

1 kommentar:

Ann-Christin sa...

Ibland kan det kan ta jättelång tid att få böcker från utlandet, ibland gå det på några få dagar. Jag har i princip bara positiva upplevelser av Bookmooch.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...