söndag 7 juni 2009

Röstat, återvinning och storhandlat

Om det har gått någon förbi så var det val till Europa parlamentet idag. Maken och jag har gjort våra röster hörda. Vi håller oss inom samma block men röstar inte på samma parti.
Efter röstningen åkte vi till Coop för den vanliga månadshandlingen. Det brukar kosta runt 1200 kronor men nu går det ALLTID på mer. 1700 kostade kalaset idag. Då köpte vi i och för sig köttfärs för nästan 300 kronor. Dom sålde nötfärs för 95 kronor för 1800 g.
Jag köpte 3 paket - vi äter mycket köttfärs. Jag fryser dom i 450 grams plastfoliepaket. Sen köpte vi ost för nästan 250 kronor. Ost är nästan det enda pålägget som M, S och L vill ha. Dom håller på och bygger om så man hittar ingenting och får springa runt som en yr höna. Sen har dom dragit ner på sortimentet för att underlätta för ombyggnaden. Synålar hade dom dragit mer på - det fanns inga alls. Så det blev en tur till Ica också för att köpa synålar. Maken gick in på Biltema medans jag var och köpte nålar.

Han köpte en låda som man ska blanda betong i för att använda till just det. Jag tyckte att den vore bra att plantera i. Vi har borrat hål i den och nu ska det växa jordärtskockor där var det tänkt. Det är i alla fall det som jag har planterat. Jag läste om en som planterade 4 knölar och fick över 30 stycken. Vi äter mycket rotfruktsgratänger så att bli självförsörjande på jordärtskockor vore bra.


Maken har återvinnt. Min blomflaska som jag sprayar blommorna med läcker. Det var en sprint som hade lossnat. Det finns nya sprayflaskor att köpa för 19.90 så det är inte så mycket priset som gör att maken lagade den. Nu slipper vi ju slänga den! Han har spikat in en spik i sprinten. Jag har också återvunnit. Den sista jeanskudden är sydd. Den som jag gjorde igår och fyllde med gamla lakan blev så knölig att jag fyllde om den idag med en gammal kudde jag hittade i förrådet. Den här är fylld med S hjärkuddar - jag fick slakta dom. När jag slängde mig på sängen för att läsa lite så stack det till där bak. Jag hade glömt ta ut en nål ur den ena kudden och den stack rakt in i ena skinkan. Aj! Jag har vunnit en jacka för 1 krona på Tradera. Porto skulle kosta 59 kronor så 60 gick jackan på.
Den såg fin ut på bilden så jag hoppas att den är det i verkligheten också. Jag har blivit Tradera beroende igen. Det går i omgångar. När min farbror fyllde 60 år fick han en blomma av sitt jobb som han inte ville ha. Jag fick den istället.Den börjar att vissna men jag har "återvunnit" den med. Jag plockade bort plasten och dom vissna blommorna så nu ser den som ny ut igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...