onsdag 17 juni 2009

Snabbmat

L och jag åkte till den vanliga månadshandlingen på Willys. Listan var längre än vanligt - både det ena och det andra var slut + att den snart är midsommar. Jag blir helt svettig när jag inte har någon scanner. Jag ser för min inre syn hur jag kommer fram till kassan och dom säger en summa och jag inte har pengar så det räcker. 754 kostade det idag. Ungefär så mycket som det brukar kosta och det kändes positivt. Kanske dom höga matkostnaderna är på väg ner igen. När vi kom hem var vi hungriga och det var dags för lunch. Snabbmat.

Makaroner med riven ost och ketchup. Var det någon som trodde något annat? I posten låg det ett brev till mig från SR. Jag var uttagen att sitta med i Svensktopps juryn. Kul. Men jag har inte lyssnat på Svensktoppen på den dag jag minns. Men nu får jag sitta bänkad framför radion dom närmaste 4 söndagarna. Jag läste i den lokala tidningen om att Göteborgs posten hade testat sill. Av 45 testade burkar innehöll bara en fjärdedel vikten som angavs på burken. Resten innehöll för lite sill. Chefen på ett av sillföretagen där innehållet skulle vara 150 gram men bara var 59 gram sill tyckte att det var "olyckligt". Om det var olyckligt att det var för lite sill eller för att dom blev ertappade med att det var för lite sill förtäljer inte historien. Läs mer här.Ankis blogg står det att Eco queen ska läggas ner eller läggas på is. Jag gillar den tidningen och det är en av få tidningar som jag prenumererar på. Det är Lrf media som har tidningen. Jag har betalat för min prenumeration så jag undrar så klart vad som händer med mina pengar. När jag letar efter Eco queen bland Lrf medias tidningar/produkter så är den redan borttagen. Känns sådär att dom inte meddelar prenumeranterna om nedläggningen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...