fredag 12 juni 2009

Telefonförsäljare

Det ringde en kille som ville prata med mig. När jag kom till luren presenterade han sig och sa att han inte skulle försöka sälja något till mig för det kunde vara skönt att veta. Sen frågade han om jag visste vad Aloe vera var? Vilket jag vet. Då frågade han om jag visste vad det var bra för? Vilket jag också vet. Då sa han att jag skulle få en månadsförbrukning av Aloe vera tabletter helt gratis det enda jag behövde betala var porto på 49 kronor. Jag blev så paff att jag svarade ja. Sen sa han att om jag inte ville ha tabletterna efter att jag hade fått första paketet var det bara att ringa till deras kundtjänst och säga upp abonnemanget. Var inte det att sälja något? Jag tyckte det. Tyvärr kommer jag inte ihåg varken telefonnumret eller företaget men jag blev så förbannad att jag ska skriva till konsumentverket och klaga när paketet har kommit. Vi har NIX på telefonen alltså får inte telefonförsäljare ringa oss. Då kör dom med bluff för att få göra det i alla fall. Grrrrrrrrrrrrrrr.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...