fredag 3 juli 2009

Aldrig mer

Det stod om leverreningen att diarré kunde förekomma på förmiddagen efter kuren. Tala om det för min mage snälla! Jag fick diarré igår kväll och har det fortfarande. Såna som man brukar få ihop med maginfluensa. Vattentunna måste på toa nu. Så förutom leverrensning blev det tarmrensning också. Gallstenar då? Jag har som jag skrev igår ingen galla kvar bara gallgångar. Gallgångarna är väldigt små så jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Första omgången var det runt 10 stycken svartgröna stenar som flöt runt, dom var ungefär i storlek av pepparkorn. Andra omgången var det mindre antal men storleken var som ärter. Tredje och sista omgången var det runt 10 igen men nu var dom i storlek av bönor!!!!!! Hur f*n fick det plats i mina gallgångar? Undra på att jag har mått sk*t ibland. Jag hade magnesiumsulfat så det räckte till en omgång till men jag hällde ut det. Även om det var bra för gallstenarna så tror jag inte min tarm klarar en omgång till.
Jag är Buzzador och just nu buzzar jag BingoLive på Svenska spel. Tyvärr så var det jättekul och jag kan förstå att folk blir spelberoende. Jag fick 50 kronor att spela för igår och spelade upp allting på en gång. Tyvärr vann jag ingenting. Jag ska inte sätta in mer pengar har jag tänkt, men det var såååå roligt.
När jag skrev att jag ville lära mig mer om surdeg fick jag en kommentar från Airam som tyckte att jag skulle läsa bloggen Pain de martin. Vilket jag har gjort. Jag har läst hela bloggen idag. Vilken kille! Tråkigt att han är gift annars hade jag nog friat på en gång. Jag har reserverat en bok som han skrev om på biblioteket. Riddarbageriets bröd av Johan Sörberg. Om jag gillar den så är den tyvärr slutsåld. Han använder en baksten när han bakar. Jag ville ha en förut för att baka pizza på. Jag fick en pizzasten i julklapp av maken och efter det ville jag inte ha någon baksten längre. Men nu tror jag att jag vill ha det. Jag är jätteimponerad, han bakar baguetter och allt verkar det som. Ibland skulle jag också vilja baka ALLT bröd själv. Men tyvärr så protesterar nog både maken och kidsen då. Men om jag bakade som honom så skulle dom nog inte göra det längre.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...