söndag 5 juli 2009

Förbannad

Det stod en insändare i den lokala tidningen idag. Det var en vänsterpartist som ondgjorde sig över att det ska bli möjligt för föräldrar att bli privata dagmammor till sina barn. Hon skrev att det skulle kosta så mycket pengar att barnomsorgen skulle bli lidande. Vilket den inte alls det blir, det kommer att göra så att det blir mer pengar över till barnomsorgen. Sen skrev hon att barnen skulle fara illa eftersom föräldrarna inte har någon utbildning, läroplan, pedagogisk verksamhet och anpassade miljöer. Jag blir så förbannad! Jävla skitsnack!. Jag funderar på att skriva en motinsändare men det värsta med alla hemmamamma motståndare (läs vänsterpartister och socialdemokrater) är att dom är för dumma för att ändra åsikt. Vi har haft hur många insändare som helst i den lokala tidningen som visar att kommunen tjänar på vårdnadsbidrag och privata dagmammor. Vem som helst som har haft matte i skolan kan räkna ut det. Sen att skriva att mammor (eller pappor) inte är utbildade för att ta hand om sina egna barn!!!! Det är bara för DUMT för att svara på.
Med risk för att verka tjatig så pratar jag så mycket om Martin som har bloggen Pain de martin att S blev sugen på att göra baguetter.

Jag kan inte göra baguetter, men det kunde S. Vi åt allihopa till kvällsmat. Alldeles varma så osten smälte. Det blev mycket godare än baguetterna jag köper ibland när jag jobbar kväll. Jag har en känsla av att det inte var sista gången som S bakar baguetter. Till lunch blev det renskavsgryta med spaghetti. Vi gillar renskavsgryta men vi gillar inte priset. Renskav är renbog som är "skavd". Bortskuren i små bitar från en fryst renbog. Jag funderar på om det går att göra samma sak med nötbog. Om det blir billigare? Om smaken blir ungefär den samma i grytan? Renskaven är redan skuren i bitar så går det att skära lagom bitar från en fryst klump? Det blir nästa experiment kanske.

Ibland får jag Feng shui ryck och rensar och flyttar om.

Det brukar bli en hel del utrensat men denna gång blev det bara en papperspåse. Jag vet inte om det beror på att jag inte köper lika mycket längre som jag senare ångar och vill bli av med. Eller om det beror på att jag är för ekonomisk för att rensa bort saker.

1 kommentar:

Erikssons sa...

Jag gör ofta älgskav och den blir supergod, skulle tro att det funkar lika bra med nötkött... köttet ska vara lite "halvtinat när man skär det. Jag som inte har skärmaskin brukar frysa köttet i smala bitar som går ner i matberedaren och skära med hjälp av skärskivan, det går bra det med...

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...