söndag 2 augusti 2009

Nervös

S flyger till Kreta med min farbror. Dom ska vara borta en vecka. Planet lyfter klockan 20.25 och jag blir bara mer och mer nervös. Maken, jag och L var och lämnade dom på flygplatsen och S är lika nervös som jag är. Det är första gången som hon flyger, första gången som hon är borta från hela familjen en vecka och första gången som hon är utanför Norden.
Planet landar 01.20 inatt. S ska sms:a när dom är framme på hotellet. Maken sover då, han börjar jobba efter semestern imorgon men jag kan säkert inte somna innan dess. Vi har som mål att göra klart S rum när hon är borta. Dels för att hon ska slippa sova i målarångorna när hon kommer hem och dels för att överraska henne. Vi har spaklat och slipat idag och ska börja grundmåla imorgon. Efter det ska riktiga färgen på. Förhoppningsvis krävs det inte så många lager av någon färg. Efter det ska taket och golvet dit. Jag vill gärna ha ett fönster också. Hennes rum ligger längst in i ett rum. Fönstren är på andra sidan rummet, alltså på andra sidan väggen på S rum. Så hennes rum är kolmörkt om inte lampan är tänd. S är som mig lite mörkrädd så därför vill jag gärna ha ett fönster. Det är betongväggar så då måste vi ta hit en som ska göra hål i väggen och vad det kostar törs jag inte ens tänka på. Sen måste vi köpa fönster också. När mamma och pappa bodde här så böt dom ut alla källarfönster och grannen tvärs över köpte alla gamla fönster. Om dom skulle byta sina någon gång. Grannarna bor fortfarande kvar och påpekade förra sommaren att dom fortfarande hade fönstren stående i källaren. Kanske kan jag få köpta tillbaka ett? Maken tycker inte det eftersom det inte blir samma fönster som vi har. Men jag tycker att det duger så länge.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...