torsdag 6 augusti 2009

Planterat och rester

Det verkar som om S har börjat att finna sig till rätta på Kreta. Hon låter glad när jag ringer och kvittrar på som vanligt. Det är 38 grader i skuggan så hon kan fortfarande inte sova och bara äta litegrann.
Jag har plockat av nästan alla krusbär. Det sitter nog 2 - 3 liter kvar men dom sa jag till grannen att plocka. Hon blev över lycklig. Jag blev också överlycklig för jag har plockat 20 liter krusbär och börjar att bli ganska trött på dom. Nu ska jag börja plocka vinbär.
Vi har även en blåbärsbuske. L äter och smaskar. Igår fyllde jag en skål men krusbär och blåbär till kvällsmys. L plockade i sin Pippi påse och låg i sängen och smaskade. Maken börjar att få brist på sina tygnäsdukar. Jag har ett överskott av gamla slitna sängkläder ligger i syrummet. Idag gjorde jag näsdukar av en del av ett gammalt påslakan. Forsythian som jag "snodde" när jag jobbade har börjat att få rötter så den har jag planterat idag. Det är tre skott som sitter på rad. Jag har även planterat syrenen som jag vann på Tradera. Den har suttit i kruka sen vi var på Öland men nu sitter den i marken. Det var tre skott men ett var dött. Jag fick slita för att få skotten så nu tänker jag inte bråka mera. Hon har fått så många negativa att hon är avstängd. Något annat som också finns i trädgården och som vi absolut inte vill ha är
mördarsniglar. Vi går på jakt varje kväll. Igår var det 20 stycken.
Bara för att jag har köpstopp så har det kommit en bok som jag vill ha. Jag läser bloggen PaindeMartin och Martin har skrivit en bok. När jag läste det på bloggen så anmälde jag på Bokus att jag ville veta när man kan köpa den.Vilket man kan nu. Suck! Nu får jag vänta tills Tomten kommer och hoppas att han har med sig boken till mig i säcken. Maken hatar (med stort H) surdegsbröd så han kommer nog att gråta om jag får den. Jag älskar surdegsbröd som nästan hör till det godaste brödet jag har ätit. Jag har olika restburkar i frysen. I två liters glasskartonger fyller jag pasta i en och kött och potatisrester i en. När burkarna är fulla vankas det makaronipudding eller pytt i panna. Idag var pastaburken full. Tänk att det här

kan bli det här

Till makaronpuddingen serveras det sallad, tomatsås och lingon. L sa "oj vad gott jag vill ha mer". Det var ett bra betyg för det har jag aldrig hört henne säga förut.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...