onsdag 5 augusti 2009

Tävling och bildäck

Anki på köpstopp har en tävling. Man kan vinna kokboken God mat ute. Böcker är alltid kul. Jag har såklart lämnat en kommentar och håller nu tummarna för att jag blir den lyckliga vinnaren. Airam är en så klok kvinna. Jag håller med i allt du skrev i kommentaren men jag har så svårt att släppa taget. Vi bestämde att vi skulle höras två gånger/dag redan när S åkte. Vad min farbror tycker om det hela vet jag inte. Men han brukar inte hålla så många knop på hemmaplan och hans bästa kompisar är TV:n och sängen.
S köpte ett par jeanstights innan hon åkte till Kreta. Jag tyckte dom var så snygga att jag också ville ha ett par. Vi tittade efter dom när vi var på shoppingcentret på andra sidan staden. Men alla andra vill också ha jeanstights för dom var slut i alla affärer. När vi kom hem beställde vi två par jeanstights, ett par till mig och ett par till S. Obs detta var innan mitt köpstopp. Dom kom idag och jag provade mina. Storlek L. Men jag har fått en konstig utväxt runt höfterna, så byxorna fastnade och allt bara välde ut. Det såg ut som om jag hade ett bildäck runt midjan. Ett bildäck modell traktor. Eller en simring!! Det har jag aldrig haft förut. Jag har alltid haft mage som folk frågar mig om jag är med barn men aldrig simring. Vart kom den ifrån???
S rum är färdigmålat. Två lager färg är målade idag och det täckte så pass bra att det inte behövs fler lager. Färgen kostade ungefär 400 kronor för både grundfärg och färg. Mycket billigare än tapet och mycket lättare att få upp. Nu ska bara golvet och taket dit också. Fönstret hinner vi inte få dit innan S kommer hem. Och det viktigaste just nu är att hon får sitt rum tillbaka.
Innan maten var L, maken och jag hungriga. Maken skulle göra hårda mackor till oss. Vi köpte på oss en massa knäckebröd när vi var till Leksand förra sommaren.

Det är sista kartongen vi håller på med nu. Bröden hänger dels på en brödstång i köket och dels ligger dom kvar i kartongen i källaren. När maken tog ner bröd från stången såg han att den var full av små kryp. Alla bröd på stången var fulla av småkryp!!!! Hela kartongen i källaren var full av småkryp!!!! Tänk om vi hade ätit dom!!! En hel kartong med bröd till komposten.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...