fredag 18 september 2009

Hollywood fruar

Till att börja med måste jag tacka anonym för kommentaren att man kan fritera kycklingfile istället för kycklingbitar. Att det är slaktresterna som dom gör kycklingbitar av hade jag ingen aning om, men jag är inte förvånad. Inga mer kycklingbitar!
Jag har sett reklamen för tv 3:s nya dokumentär om svenska Hollywood fruar och satt bänkad framför tv:n. Det handlar om 3 svenska kvinnor som är hemmafruar i Hollywood. Inga vanliga hemmafruar utan lyxhustrus.
En av dom Anna Anka är gift med Paul Anka som är god för säkert flera miljarder. Det märktes väldigt väl att hon var rik, hon uppförde sig som en skit. Hon svor, satt och sa dumma saker om sin au pauire. När au pauren var i rummet. Även om den stackarn kanske inte kunde svenska. Hon var svartsjuk på henne nämligen och sa att hon ville ha hennes liv, att hon var avundsjuk på henne (Anna). Hon plågade sitt lilla barn vid frukostbordet och hon körde med sin stackars husa hela tiden. Hon har nu blivit kändis i Sverige och uttalar sig i flera tidningar om både det ena och det andra. Hon tycker att det inte är konstigt att svenska män är otrogna för kvinnorna förfaller efter vigseln. Dessutom tvingas de hjälpa sina oattraktiva fruar att byta blöjor och laga mat. Om karlarna vill ha en avsugning på morgonen så ska man ställa upp för det är ens plikt som hustru. – Jag skulle aldrig, aldrig få Paul att stryka sina skjortor eller byta en blöja, han har aldrig gjort det – och skulle aldrig få för sig att göra det, säger Anna Anka. Tveksamt om ens Anna Anka stryker skjortor eller byter blöjor. Som hon körde med den stackars husan på tv:n. Nu har hon sagt att hon gärna ställer upp i valet för moderaterna eller kristdemokraterna. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Madeleine Wallin, hemmafru och ordförande i Haro har svarat på Annas påhopp mot svenska kvinnor och hemmafruar. Heja Madde. Jag är med i Haro och har varit det i flera år.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...