söndag 27 september 2009

Mint Marsvin

L och jag åkte till Ica för den vanliga månadshandlingen. M spelar innebandy match. Maken är på herrklubben och äter gott och roar sig. S skulle göra läxor. Därför blev det bara L och jag. Innan handlingen åkte vi och lämnade återvinning. Vi gör det en gång/vecka, oftast ihop med andra besök för att spara bensin. På Ica blev det såklart avstämmning. Blev inte direkt överlycklig. När vi kom ut på parkeringen blåset det halv storm. Jag öppnade bakluckan för att ställa in maten och ut flög ................ papperskassarna som återvinningen varit i. Jag försökte att jaga ikapp dom på parkeringen men hann inte. Väl hemkomna igen var jag som ett åskmoln. Mint Marsvin fyllde 6 år någon gång i maj. Det är en rätt så hög ålder för ett marsvin. Dom sista dagarna har hon varit tröttare och mest legat i en hög i buren. Hon har ätit som vanligt och nästan sprungit fram till maten. Hon är som mig gillar mat! När vi kom hem från Ica hade älskade lilla Mint Marsvin somnat in för alltid.
Hon springer numera på marsvinens egen äng i himlen. Jag saknar henne otroligt mycket. Vad ska då stackars Mimmi Marsvin göra som alltid har haft Mint?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...