lördag 31 oktober 2009

Alla helgons dag

Mina tankar går idag till alla nära och kära som inte längre finns bland oss. Min älskade lillebror, lilla Lulle. älskade mormor och älskade lilla farmor. Jag, S och L har varit runt till gravarna och tänt ljus. Jag har även tänt ljus inne framför allas kort.L tyckte att Mint Marsvin också skulle ha ett ljus, vilket hon fick. Vi har även pysslat till L:s spökfest imorgon. Vi har gjort spindlar, fladdermöss och ben
(pepparkakor). Sen har vi bakat muffins till ögonmuffinsen imorgon. Jag drabbades av tillfällig sinnesförvirring (igen) och fick för mig att det skulle vara mjölk i muffins. En av gästerna imorgon är glutenintolerant, hon har varit dålig och inlagd till och från på sjukhuset i över 4 veckor. Dom har nu kommit på att hon även är laktosintolerant. Så jag åkte iväg till Coop (igen) och köpte soyamjölk och soyaglass. Mjölken kostade 17 kronor!!!!!! för en liter. Och den har jag alltså ingen användning för eftersom det inte är mjölk i muffins. Någon som vill ha en liter soyamjölk? Maken har jobbat hemma. Han har klippt ner det ena och det andra i trädgården. Sen har han varit uppe på taket och sotat braskaminen. Nej det är inte en fångkula, det är en sotarkula på bilden. Ett av makens redskap. Han gick på sotarkurs i stora huvudstaden i dagarna en och får efter det sota våran skorsten. Det var flera år sedan så kursen har vi sparat in för länge sedan. Ikväll ska vi se på Casper på Tv och äta godis. Det slank visst ner lite lösgodis på Coop också. Men igår var vi väldigt nyttiga.Vi åt grönsaker med dipp. Jag gör dippsåsen själv av gräddfil, dill och aromat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...