torsdag 29 oktober 2009

Spök shoppat

Jag har shoppat. Jag skäms eftersom jag har köpstopp och nu kommer jag som vanligt att komma med en ursäkt. L ska ha spökfest. Igår var M, jag och L på Ica för den vanliga månadshandlingen. Jag sätter in 800 kronor varje månad och det är det som jag har att handla för. Det räckte inte till maränger, glass och pepparkaksdeg. Idag åkte jag, L och S till det stora köpcentret på andra sidan staden. Coop stod först på listan för att köpa maränger, glass och pepparkaksdeg. Det slank ner Kan Jang och c-vitaminer. Maken och jag snorar och hostar. Sen köpte jag glutenfritt mjöl. En av gästerna är gluten intolerant. Vi ska bjuda på ögonmuffins. Jag hade tänkt att köpa färdiga muffins men det är 14 gäster så jag bakar dom själv. För att slippa baka två sorters och sen hålla reda på vilken sort som är glutenfri så bakar jag alla glutenfria. Sen köpte vi silverkulor. Det ska vara ögon på marsipanspökena i godispåsarna. Vi köpte även hundbajs påsar. Lugn mamma vi har inte köpt hund. Jag ville ha svarta godispåsar till spökfesten och kom på hundbajs påsar. På hobbyaffären köpte vi orange band att knyta runt. 29.90 för 150 godispåsar! Fast vi får nog piffa till dom om vi ska ha dom som godispåse när L fyller år också.På Öb skulle vi ha köpt små tablettaskar. Dom hade såna för 2 kronor styck förut men inte idag. Jag tänkte ha och ge till spökena som kommer och busar eller godisar. Det blev en påse kolor istället. Det känns bättre med tanke på smittrisken i dessa influensatider. Jag köpte även choklad kalendrarna till M, S och L. Sen köpte jag julskum att ha som julgotter i jul.Godisaffären var nästa stopp. Där köpte vi 14 ormar, 14 dödskallar och 14 råttor. 96 kronor!!!!! Gulp!!!!! Maken klagar över att vi aldrig dricker vin så systemet var nästa anhalt. Mat och dryck hör till det som jag får köpa så egentligen var det nog inget bryt av köpstopp. L:s mössa är alldeles för liten så en ny mössa till L från HM blev det också. Men det blev inget annat. Inte från HM i alla fall. Det skulle bara ha blivit saker som stod på min inköpslista om jag inte hade fått för mig att gå in på Lagerhaus. För flera år sedan såg jag en popcorn skål på skämt affären på köpcentret. Sedan dess har jag velat ha en. När S åkte dit senare för att köpa en åt mig var dom slut. Sen lade affären ner.
Lagerhaus hade och nu är den äntligen min. Igår var jag lite nere och hade ont i magen. S ville muntra upp mig. Sötnosen köpte kexchoklad och en trisslott till mig när hon gick på stan. Tyvärr vann jag inget på lotten men det var kul att skrapa. S klagade häromdagen på att vi inte har några böcker hemma. Jag har rensat ut alla romaner. Hon är inne i en läsperiod. Jag föreslog att hon skulle följa med till by biblioteket men hon tyckte att dom är så små så det finns inga böcker. I tisdags efter talpedagogen som S följde med till så var jag tvungen att lämna tillbaka böcker som hade gått ut. S och L följde med. L hittade flera nya böcker som vanligt. S hittade också två böcker.Den ena läste hon ut på en dag. Det finns visst bra böcker på by biblioteket. Annars är det bara att beställa dom.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...