tisdag 20 oktober 2009

Yrsel och magont

I maj förra året fick S jätte jätte ont i magen. Hon hade så ont att hon bara grät och skrek. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen trodde dom att det var blindtarmen och tyckte att vi skulle åka till akuten. Vilket vi gjorde. Läkaren på akuten trodde också att det var blindtarmen. Dels för att händelseförloppet visade det och dels för att infektionsproverna var för höga. Vi blev hemskickade över natten och kom tillbaka dagen efter för nya prover och en ny läkare. Den läkaren trodde inte att det var blindtarmen, han visste inte vad det var. Det slutade med att han gav S lavemang för hon var förstoppad enligt honom ( det kom inget för hon var inte det) och att han försökte övertala S att hon hade ont i ryggen istället för att vi hade slagit henne där! Hur som. S har haft så ont i magen flera gånger efter det men vägrar att åka till akuten igen. Igår kväll var hon på genrep till idag när hon ska sjunga i konserthuset. Men sms:ade hem mitt i och sa att hon hade så där ont i magen igen. Dessutom var hon så yr att det kändes som om hon skulle svimma. Hennes yrsel har hon haft flera år, dom hittar inget fel på henne trots flertalet undersökningar. På den sista sa läkaren att hon fick lära sig leva med den! Jag tackar min lyckliga stjärna att jag var hemma för vård av barn. Det var nämligen meningen att jag skulle ha hämtat S klockan 22.00 när hon slutade efter att jag slutat jobba 21.45. Om jag hade jobbat hade jag inte kunnat åkt ifrån och hämtat henne. Vi har bara en bil så maken hade inte heller kunnat gjort det eftersom jag hade bilen. Det är så hemskt och jobbigt att se henne när hon har yrseln eller det magonda. Sen att inte veta när hon får det är också jättejobbigt och att inte veta vad det beror på. Envis som hon är gick hon iväg till skolan med yrseln idag. Hon sms:ade att det inte gick så bra men att hon skulle stå ut till halv 12 när dans och sånglektionen slutade. Men sen ville hon vara kvar på spanska provet också. Hur det blir med konserten ikväll vet jag inte. Med tanke på linjen som hon går så blir det säkert fler konserter men i alla fall. Varje konsert och uppträdande är ju unikt och en upplevelse i sig. Ikväll skulle dom sjunga tillsammans med en slovensk flickkör. Det stod en sloven (heter det så) framför S igår på genrepet och hon hade sagt till S " I love your neclaese". Dom hade aldrig träffats förut och hon hade inte sagt något innan det till S så S tyckte det vad kul.

Det är flera stycken före det också som har sagt att dom gillar hennes halsband. Till saken hör att det egentligen är mitt halsband. Jag fick ärva det efter min älskade Lulle men S har "snott" det. Jag kanske ska "sno" tillbaka det?

Jag tyckte att lp skålen jag gjorde blev så bra så jag gjorde en till. S gillar den minimalistiska inredningen nu och har plockat bort alla dukar. På vissa bord har jag lagt tillbaka dom men här får det vara duklöst. Jag skulle vilja byta ut ljusstakarna mot ett svart ljusfat med stenar och kanske svarta ljus på. Matsalsbordet som står bredvid har jag gjort vitt så då vill jag ha tv bordet svart för kontrasterna. L:s kruksolros som vi planterade blommar nu. Mina vissnade men hennes växer så det knakar. S gillade sina presenter. Tror jag i alla fall. Hon skulle gå upp kvart i 6 så vi fick gå upp 20 i 6 för att kunna sjunga på sängen. Jag var inte riktigt vaken så tidigt men det verkade som om hon gillade presenterna. Peace halsbandet har hon på sig i skolan idag. Dator har hon velat köpa en ny själv jättelänge men inte haft råd till så det blev en riktig överraskning.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...