fredag 6 november 2009

Återvinning och rensat

Jag har sparat tomma kaffepaket för att kunna göra en kasse av dom. Ibland när vi storhandlar har vi brist på shoppingkassar. Det känns lite pinsamt att ta med Coop kassar till Ica eller Willys och tvärtom. Willys här inga egna kassar heller så där vill jag ha neutrala kassar. Köpa en kasse till har jag ingen lust med. Att göra en av matrial som redan fanns hemma eller som man ändå slänger kändes bättre. Den var svår att sy eftersom det är plast som lätt går sönder. Nålen ger små perforerade hål i plasten. När jag var klar och skulle vända på den sprack en hel söm. Den är även styv så den är svår att vända och arbeta med. Om jag ska sy flera ska jag inte sy så "avancerad" modell. Om den håller att bära saker i vet jag inte för jag har inte provat. S, jag och L ska åka och handla så jag ska prova då (om jag törs, tänk om den går sönder i affären och allt bara ramlar ut). Imorgon är månadshandlingen på Coop. Deras frukt och grönt är dyrast av alla våra affärer så jag kompletterar alltid Coop med en frukt och grönt tur på Lidl. Vi ska även åka till det stora köpcentret på andra sidan staden. När vi var där sist skulle jag köpa tomma almanackor. Jag gör flera stycken och ger bort i julklapp. Dom var slut men dom beställde dom till mig. Nu har dom kommit. Frikyrkan i byn brukar ha sommarloppis varje sommar. Det är en stor succé och folk nästan vallfärdar dit. Många (även jag) har önskat att det ska vara på loppis övriga året med. Imorgon ska det bli. Alla som vill får boka bord. Om man inte vill boka bord kan man ge sakerna till scouterna som säljer dom åt en. Dom tar då 20 % i provision. Jag har rensat ut och märkt 3 kassar som scouterna ska få sälja åt mig. Det är nästan bara L:s gamla inte leker med leksaker som har legat i förrådet i flera månader så hon kommer inte att sakna dom. S har en lång dyr lista på kläder och skor som hon behöver ha till dansen i skolan. För att komma undan lite billigare letar hon och jag efter sakerna på Tradera. För 4 veckor sedan vann vi en body. Jag fick vinnarmail och betalade men sen blev det tyst. Jag har skickat flera mail till säljaren om att det inte kommer så snart så får du negativt. Häromdagen blev jag sur och skickade ett sms där jag skrev om inte bodyn kom innan idag så skulle jag ge negativt och polisanmäla henne. Det gav resultat, den kom idag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...