tisdag 10 november 2009

Bibliotek och tveksam

L hade tid hos talpedagogen klockan 14.00. Vi var där fem i. Vi brukar få komma in 15 minuter efter utsatt tid, det har vi fått gjort varje gång (vi har gått där i 3 år). Men hör och häpna idag fick vi inte det, idag fick vi komma in 20 minuter efter. Vad dom gjorde vet jag inte eftersom jag alltid får vänta utanför nu för tiden. Barnmottagningen har ingen telefontid på tisdagar så det blev inget nytt försök. Imorgon jobbar jag och eftersom det inte var säkert att läkarna ringde på telefontiden, utan någon gång under dagen får jag vänta med att ringa till på torsdag.
Direkt efter talpedagogen åkte vi till biblioteket. 4 av mina reservationer hade kommit och en bok hade gått ut. Det blev 24 timmar på ett dygn, Leva etiskt och Cykla, panta och rädda en isbjörn till mig.Jag vill ha den, Sopnedgasten, Tanden är lös Molly, Putte dammsuger, Lilla åsnan kan själv och Lilla åsnan och barnvakten till L.
När jag hämtade L på lekis tog fröken in mig i klassrummet och gav mig ett papper från barnhälsovården. Det ska följa med när vi ska med L till skolläkaren i början av december. Fröken hade fyllt i frågorna som stod och ville förklara för mig. Det som det fanns att välja på var: klarar, tveksamt och klarar inte. Frågorna var:
* Lyssnar och förstår berättelser utan bilder: tveksamt.
* Berättar begripligt: tveksamt.
* Leker med jämnåriga: tveksamt.
* Väntar på sin tur: klarar.
Är det något du funderar på eller är orolig för när det gäller barnet? L går hos talpedagog/logoped. L är lite omogen/ har inte hunnit så långt i sin utveckling än.
Jag blir så ledssen. Hela dagisperioden fick L höra av sin fröken vad dålig hon var på allt. Ska det nu fortsätta? Hon leker jättebra med jämnåriga hemma och borta. Men i klassen leker hon inte eftersom hon inte får vara med. Hon lyssnar på sagor och berättelser, även om hon tröttnar efter en stund men det gör väl alla 6 åringar.
Sist vi var på Ica var L törstig. Vi köpte då 3 frulli fruktdryck för 10 kronor. Om man skickade in streckkoderna fick man en mjukisanka. Vilket vi gjorde.

Den kom idag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...