söndag 8 november 2009

Fars dag

Dagen till ära har vi haft alla föräldrar här på kaffe och tårta. Fyllningen blev en ny variant. Jag har kört med hallonsylt och vaniljkräm jämt känns det som. Men fick tipset om bilfluff från bloggen Emelies godsaker. Jag läste inte receptet innan så det blev lite brist i planeringen. Den skulle helst göras kvällen innan så den var riktigt kall när den skulle vispas. Jag började med den en timme innan gästerna skulle komma. Men om jag inte vispade den så blev den tillräcklig stel av att stå på trappen ute. Resultatet blev gott, tillräckligt gott för att göra flera gånger. Gästerna fick gissa vad det var för fyllning och gissade på allt från bananer till ananas. Efter många gissningar och frågor listade svärfar ut att det var bilar.Presenterna var inslagna i dom färdiga presentlådorna som jag nästan använder varje gång. Svärfar och maken fick massage på massageskolan. Pappa fick en timme i golfsimulator. Jag gillar upplevelsepresenter. I alla fall att ge till andra eftersom jag är en hemmakatt och aldrig vill gå utanför dörren. Maken ska få en present till när han kommer hem efter M:s match. Kontoret är inte klart på långa vägar och alla böcker står fortfarande i bastun. Maken sa häromdagen att det vore skönt att kunna basta igen.Jag har burit ut alla böcker i hemlighet. Nu står dom i mitt syrum istället så nu får jag knappt plats att sy därinne. Spökpyntet är förpassat till förrådet tills nästa år. L tyckte det var sorgligt och gick och sa hej då till varje sak. Hon tyckte att sakerna skulle vara framme jämt. När jag sa att om vi inte tar bort spökpyntet så kan vi ju inte julpynta till jul. Så tyckte L att vi skulle julpynta på en gång. Nog för att jag gillar jul men att pynta redan nu känns sådär så jag nekade. Jag hade lagt duken till matsalsbordet på ett smart ställe så att jag skulle hitta den igen. För smart ställe, jag fick vända upp och ner på hela huset, nästan. Jag blev jättearg och svor en ramsa. Då gick L till S och sa "nu ska jag säga en sak som mamma säger men man inte får säga, jävla skit". Slalomföreningen har bytardagar i helgen. M bröt av makens skidor förra året så maken åkte dit för att leta ett par nya skidor. Det fanns inga i hans storlek, till bra pris. Så maken pratade med en av arrangörerna som hade en kompis som hade ett par skidor som maken kunde få köpa. Han ringde kompisen som kom dit.
350 kronor.

1 kommentar:

Maria sa...

Men vilken spännande fyllning på tårtan. Kanske ska prova den när jag fyller år i början av december....
Här hemma har det varit en lugn dag med farsdagsfirande på morgonen, sedan har vi bara gått och myst hela familjen, satt på mera ved i kaminen och myst igen....en riktig slappar-dag alltså.

Ha det gott ! Du inspirerar mig !!

Kraam Maria

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...