onsdag 11 november 2009

Plånboksfria dagen och tävling

Anki på köpstopp har mycket boktips. Ett tips hon hade en gång var Så sparar du pengar och hjälper miljön. Jag ville gärna läsa den boken men den fanns inte på mitt bibliotek. Köpa den vill jag helst inte göra. Nu har Anki en tävling där man kan vinna boken.

Självklart är jag med och tävlar.

Idag är det plånboksfria dagen efter ett initiativ från Sus med bloggen Strumpan och co. Självklart hänger jag på. Fast just nu är det inte plånboken som är mitt bekymmer när jag brytit mitt köpstopp igen. Det är att beställa saker via datorn som är mitt problem. Jag har alldeles för dålig karaktär för att hålla ett köpstopp. Det är som dieter det klarar jag aldrig heller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...